Baard Startet 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2012 Hei, Har en utett pakkboks på rothylsa nå en uke før ferien. Noen som har tips til hvordan denne kan tettes/strammes? Jeg finner ingen fettnippel heller så jeg får ikke presset inn mer fett...Burde jeg borre hull i hylsa og gjenge inn en fettnippel?? Bilde: Alle tips mottas med takk! /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
baatmann Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Kanskje den øverste mutteren er skrudd ned i den andre og at det er brukt talgpakning som tetting. I så tilfelle må rorkulten løysast og trekkast oppover, og øverste mutter skruast opp. Gjerne fjerne pakningen som ligg der og legge inn ny. Talgpakning får ein kjøpt i ulike dimensjoner. Den skal kappast i lengder etter omkrinsen på akselen og leggast i fleire lag og slik at skøytane ikkje kjem på same plass. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Den øverste mutteren var bare en ring som holdt roret oppe. Den nederste store er nok selve pakkboksen selv om jeg ikke skrudde den helt av i dag. Strammet den 3/4 tørn, og det sluttet å dryppe i toppen. Borret hull i hylsa under mutteren og gjenget inn en smørenippel. Fylte inn en halv boks fett før det kom ut i toppen, så her var det nok for tørt. Slutta i hvertfall å dryppe.... Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.