Horst Startet 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2012 Nå har jeg søkt overalt etter Kjerringøn, men finner det ikke. Hvor der det? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Er ikke det litt sør for Lysekil? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Forbi Lysekil, Grundsund, Gullholmen og så kommer du til Kjærringøn ytterst ute i havet. Det ligger ikke langt unna Måsekjær fyr. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 (redigert) Stedet heter Käringön, staver du det slik får du nok flere treff. Redigert 28.Juni.2012 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Og svensk käring er ikke det samme som ei norsk kjærring. Stavet på rett måte er det en gammel type sjømerke. I Sverige forstås. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 (redigert) Fra Ordbruket.com Men det finnes sikkert flere utgaver av samme ord.. men dette er vel som er brukt i dag.. Käring är ett gemensamt nordiskt ord. På norska heter det kjerring, på danska kælling. Genom isländskans kerling och fornsvenskans kærling kommer vi närmare ursprunget. Det handlar helt enkelt om en femininbildning av ordet karl. Ordparet karl och kärling betyder helt enkelt man och kvinna. Käringön er fint, gjestehavnen er fin og kun en liten dagstur over Skagen Redigert 15.Juli.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Zandra Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 (redigert) Det blåser ca 10m/s nå økende til 17m/s i kveld. Fortsatt en del ledige plasser men det fylles opp nå. Men varmt og blå himmel, så dette blir en fin dag! Redigert 15.Juli.2012 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Det finnes også et tyvetalls Kjerringøy'er langs kysten fra Lødingen til Lyngdal. Som et apropo: På Korsfjorden litt syd for Bergen finnes et lite skjær – Blia. Det påstås navnet kommer av at på byturer i gamle dager ble sure og masete kjerringer satt i land her og ikke hentet igjen før gubben returnerte fra byen. Da var de blitt så bli'e så . . . Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Sydvesten Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 På Korsfjorden litt syd for Bergen finnes et lite skjær – Blia. Det påstås navnet kommer av at på byturer i gamle dager ble sure og masete kjerringer satt i land her og ikke hentet igjen før gubben returnerte fra byen. Da var de blitt så bli'e så . . . Det kunne vel drøye en stund det da, om gubben tok en tur innom en av kroene i byen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.