Jump to content

Bavaria 38 AC - forskjeller ved modellendring rundt 2004?

Popeye70

Recommended Posts

Hallo. Er det noen som kort og enkelt kan si noe om forskjellen på en <=2003 Bavaria 38 AC og en >=2004 Bavaria 38 AC?

Utvendig er det en liten endring i utseendet på modellnavnet bak på sidene (2003 har små bokstaver, 2004 har store bokstaver), og det er visst en vektforskjell (7500 vs 7000 kg?). Lengde og bredde svinger også med noen cm, men jeg klarer ikke se noen store forskjeller i innredning eller generelt utseende som gjør at jeg klart foretrekker den ene fremfor den andre (selv om magefølelsen sier at >=2004 bør være en bedre seiler på papiret)..

Er det noen vesentlige forskjeller som gjør at man bør velge den ene fremfor den andre for vanlig familieseilas (regattabehovet får jeg dekket andre steder), gitt at de er i samme tilstand rent teknisk og vedlikeholdsmessig?

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Hei!

2003 og 2004 modellen er sammen båten. Eneste forskjellen er en litt annen type puter i salongen som kom på alle i 2004. Og større skrift på merket bak som du har sett. Men samme skrog, rigg og kjøl. Og innredning. Om du vurderer denne modellen gå for en med den dype blykjølen. Og gjerne 55 hesteren. Ligger noen ute ser jeg

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...