Popeye70 Startet 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2012 Hvis man skulle finne på å vurdere en 2005-modell Dufour 385 GL - er det noe spesielt man bør se etter? Kjente svakheter eller problemområder? Sterke områder? På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Har hatt 385 i tre sesonger og var veldig fornøyd med den. Praktisk, romslig og minst like god kvalitet som de andre i dette segmentet. Mye båt for pengene dette. Klassisk og pen innvendig. versjonen med ett bad gir en flott rederlugar. Noen båter har vært plaget med gulning av gelcoat. Skifte av toalettslanger er et sant h... Så sjekk om det er antydning til lukt ombord. Litt knirk i dekket er vanlig. Har en del tester og annet jeg kan sende deg over helga om du ønsker. Om du googler framtia + dufour kan du finne info om mine erfaringer og endringer på den jeg hadde. Sendt fra mobilen.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Takk for info, Framtia. Det eneste jeg egentlig er usikker på er sengen i rederlugaren. Den ser smal ut. Ellers har den rimelig moderne design, og det frister med to ratt. Har en i sikte som jeg muligens kikker på når jeg er tilbake fra ferie: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35309910 Den mangler autopilot, men ellers ser den OK ut. Send meg gjerne tester ved anledning. Jeg er borte frem til førstkommende fredag, men deretter er jeg klar for fordypning. Du når meg på "thomas (at) bjorseth . no" Jeg ser ellers på websidene dine at vi har noe felles - HSF. Jeg er ikke så aktiv der som jeg vil lenger, men kanskje en dag... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Har sendt deg en del info på mail nå :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
toholthe Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Var det ikke noe trøbbel med innerlineren og tykkelse på skroget på disse båtene. T Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Jo, det var noen få båter som hadde feil, og det var en rettsak her hjemme. Men dette var ikke et generelt problem. Søk her på bp så står det litt om saken. Sendt fra mobilen.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Forøvrig vil jeg anbefale forumet www.boefamily.dk/dufour. Sendt fra mobilen.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
onkel_ove Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Ser forresten at den gamle 385en din FramXa ligger i Lura båthavn,Sandnes. Har det samme navnet ennå..tok et par bilder av den her forleden. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.