hydrolift17 Startet 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2012 Heisann! Har sett litt på en Draco Oceancraft 17 foter. Lurer på om noen vet max hk på denne båten? Hva må til for at den gjør mellom 40-50(+) knop? i og med at den har et sportslig skråg, trenger den vell ikke altfor stor motor. Har sett den med 50 hester, da gjør den ca 28-29 Sitér dette innlegget Link to post
Ward Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Sett på en 90 HK så flyr du fint i 38-40 knop :P Dette er det meste den er godkjent for, men forsterker du båten litt kan du fint ha 115 hk på denne! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
hydrolift17 Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Okei! tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Er det ikke maks 75hk på den(?), men 90hk totakts Yamaha bør passe perfekt :-) Har en kamerat som har en slik med 70hk Yamaha totakt. Har kjørt en del i slik båt. Gjør vel 33-34 knop. Går litt hardt i sjøen, men er fin å styre på flatt vann. Det lave fribordet og designet er jo veldig lekkert. Mine inntrykk av båten: Pluss: Lekker båt God plass Låsbare skott og fast innebygget tank (lang rekkevidde). Lettplanende og fine sjøegenskaper på flatt vann Bra image Minus: Hard gange i sjø Lavt fribord gir mer sjøsprøyt i side og medsjø Holderekke ved vindskjermen sitter i vindskjermen. Dette gjør at vindskjermen sprekker om man holder seg i store bølger. Kameraten min byttet til rekke som ikke sitter i vindskjermen. Selvlenserproppene er helt utrolig idiotiske og man sparker borti disse ved stående kjøring i sjø, og da renner vannet inn (lav båt). Tror det går an å få erstattet disse med noe litt bedre. Men totalt sett en kul båt, spesielt til hytte-jolle bruk, eller båt på henger-bruk. Lykke til med kjøp. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
hydrolift17 Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Tusen takk for infoen din Lingefan! :) veldig fint å høre fra noen som har erfaring. har du/dere, noen andre eksempler på ca samme type båt, som kan gjøre 40-50 knop til en ikke altfor dyr penge? Helst mellom 17-20 fot, 75-150hk. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Hvis du skal ha lekebåt med godt skrog er Hydrolift X-17 med 175hk jet et godt valg. Den gjør 47-50 knop og har en vanvittig aksellerasjon og manøvrerbarhet. Ellers har man klassiske Linge-båter som Fjordling med 150hk (bør gjøre 45-46 knop og ønsker du mer er det bare å sette på større motor opp til 225hk). Av nyere stilige båter er Goldfish 21 sport med innboard en tøffing. De får man til under 200 000kr nå. Så har man Ibiza 19 sport med 115hk (maks), men har også sett 150hk Suzuki på en i Kragerø som gikk bra. Har også sett 200hk totaktsmotor Yamahasekser på en slik og de gjør rundt 55 knop nokså ustabilt :-) Nyere båter har jeg inntrykk av (ikke erfaring dog) at GH V20 er en bra båt. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
hydrolift17 Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 De båtene hørtes ut til å treffe mitt bruksområde veldig bra! :) Har du noe erfaring med hydrolift f20? En båt som er veldig aktuell også. Bra fart Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Ikke erfaring med F20 dessverre. Men Egil Ranvig har designet den. GH V20 er også en modell av Ranvig om jeg ikke tar feil. Skal ikke se bort fra at F20 og V20 har noe til felles :-) Tror F20 er en god båt pga lav vekt og skarpt skrog. Den har dog ikke den berømte skien til Hydrolift (f eks X-17 og F23). Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.