Jump to content

Draco Oceancraft 17 - max hk ?

hydrolift17

Recommended Posts

Er det ikke maks 75hk på den(?), men 90hk totakts Yamaha bør passe perfekt :-) Har en kamerat som har en slik med 70hk Yamaha totakt. Har kjørt en del i slik båt. Gjør vel 33-34 knop. Går litt hardt i sjøen, men er fin å styre på flatt vann. Det lave fribordet og designet er jo veldig lekkert.

Mine inntrykk av båten:

Pluss:

Lekker båt

God plass

Låsbare skott og fast innebygget tank (lang rekkevidde).

Lettplanende og fine sjøegenskaper på flatt vann

Bra image

Minus:

Hard gange i sjø

Lavt fribord gir mer sjøsprøyt i side og medsjø

Holderekke ved vindskjermen sitter i vindskjermen. Dette gjør at vindskjermen sprekker om man holder seg i store bølger. Kameraten min byttet til rekke som ikke sitter i vindskjermen.

Selvlenserproppene er helt utrolig idiotiske og man sparker borti disse ved stående kjøring i sjø, og da renner vannet inn (lav båt). Tror det går an å få erstattet disse med noe litt bedre.

Men totalt sett en kul båt, spesielt til hytte-jolle bruk, eller båt på henger-bruk. Lykke til med kjøp.

Lingefan

Hvis du skal ha lekebåt med godt skrog er Hydrolift X-17 med 175hk jet et godt valg. Den gjør 47-50 knop og har en vanvittig aksellerasjon og manøvrerbarhet.

Ellers har man klassiske Linge-båter som Fjordling med 150hk (bør gjøre 45-46 knop og ønsker du mer er det bare å sette på større motor opp til 225hk).

Av nyere stilige båter er Goldfish 21 sport med innboard en tøffing. De får man til under 200 000kr nå.

Så har man Ibiza 19 sport med 115hk (maks), men har også sett 150hk Suzuki på en i Kragerø som gikk bra. Har også sett 200hk totaktsmotor Yamahasekser på en slik og de gjør rundt 55 knop nokså ustabilt :-)

Nyere båter har jeg inntrykk av (ikke erfaring dog) at GH V20 er en bra båt.

Lingefan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...