tr-ped Startet 8.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2004 Hei Lurer på om noen kan gi meg litt info om baugpropeller, jeg har planer om å få montert en i en nidelv 28. Pris? Gjøre selv? Typer/behov? Hvem kan montere? osv. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2004 Du kan begynne med å se på: Tidligere innlegg om baugpropeller Du er ikke den første som lurer på dette. Der vil du nok finne svar på mye av det du lurer på. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Geir V. Svart 8.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2004 Pris på ferdig montert til din båt ligger på ca. kr. 20 000,- i Østfold. Har ingen erfaring med å montere det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 8.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2004 Noen som har montert baugpropell på Scand Classic? Synes den er litt vriom å fin-manøvrere, så det hadde sikkert vært en kjekk ting å ha. Men nå går jeg med Baltic-planer, så det blir vel neppe noe av... Sitér dette innlegget Link to post
o-hjelen Svart 8.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2004 hei.. du kan gjøre selv baugpropell i hjemmeside http://home.online.no/~jonpa/BAUGPROPELL.htm jeg skal tenker også vent til våren fordi kom gi sol og varm mvh ove hjelen Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
Kjelli Svart 11.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2004 Monterte selv i mitt prosjekt. Skulle få hjelp, hjelpen kunne ikke komme, hadde tatt fri, begynte litt selv, og til slutt var der hull. Skulle få hjelp til å støpe, men tenkte jeg kunne støpe selv på innsiden, begynte også litt på utsiden, var plutselig ferdig, uten hjelp. Det ser litt avskrekkende ut, men tar en en ting av gangen, og ikke tenker hele prosjektet på en gang, så går mye. Men det er en fordel med planlegging, og ikke minst lese monteringsanvisning. Den finner du på www.sleipner.no, se under kundeservice. Jeg føler jeg har montert for stor i min båt. Båten min er uten kjøl, og med drev, da ligger motoren helt bak, og båten er lett i baugen. Føler den fyker litt fort ved bruk av propellen, bare til ettertanke.. mvh Kjelli, som ikke ville vært foruten Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2004 Jeg føler jeg har montert for stor i min båt. Båten min er uten kjøl, og med drev, da ligger motoren helt bak, og båten er lett i baugen. Føler den fyker litt fort ved bruk av propellen, bare til ettertanke.. mvh Kjelli, som ikke ville vært foruten Hei Kjelli !Hva er litt for stor ? Hvilken type er for stor til din båt... Det er greit å vite siden vi sikkert er flere med ligende skrog Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Manito Svart 12.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2004 http://www.progressing.no/ Her fikk jeg god hjelp både ved valg av baugpropell og tilbehør rask og god service bra priser til støping fikk jeg hjelp av Båtverkstedet v/Rørvik her i Oslo han gjorde en flott jobb Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 12.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2004 Hei Kjelli ! Hva er litt for stor ? Hvilken type er for stor til din båt... Det er greit å vite siden vi sikkert er flere med ligende skrog Jeg har kjøpt Sleipner SP55, båten min er lett fremme, og motoren helt bak. Kjører den sjelden mer en 2 sek om gangen. Båten hiver veldig lett på seg. Hadde jeg montert i dag, så hadde det blitt SP40. Tunnelen hadde også blitt 125mm i stedet for 185mm som nå. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Noen som vet sånn ca pris på å få innstallert en baugpropell? tenker på selve jobben med borring, og støping. elektrisk tar jeg selv, og baugpropell har jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Noen som vet sånn ca pris på å få innstallert en baugpropell? tenker på selve jobben med borring, og støping. <{POST_SNAPBACK}> I Horten sist sommer skulle Båt & Motor (trur det var dem )ha ca 10.000- Helt vannvittig syntes jeg da , så sjekka litt rundt , fant ut at dem som gjør detta på "fri tia" tok 1500-2000 for og sette inn tunnellen/støpejobben . Sette inn motor måtte jeg gjøre selv . Så angrer på at jeg ikke satt inn baugpropell . Blei litt mobba for at jeg ville sette på baugpropell på en Sandvik 28 , men det bryr jeg meg lite om . Komplett pris om sommer'n ca 14.000- vinterpris har jeg sett helt ned i 6.500- Sikkert forskjell på disse da noen bråker jo så skulle nesten tru hele rukklet detter ut når dem legger til og andre er nesten ikke hørbare . Neste vinter kansje Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
TwinCab Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Jeg ville hørt med Engbo i Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Ved forespørsel sist sommer antydet Skjebergkilens Marina (Sarpsborg) kr 25.000,- for monteringsjobben - gjort som vinterjobb. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
TwinCab Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Ved forespørsel sist sommer antydet Skjebergkilens Marina (Sarpsborg) kr 25.000,- for monteringsjobben - gjort som vinterjobb. <{POST_SNAPBACK}> Dette må da være en alt for stiv pris. Jeg mener å huske at Engbo skal ha ca. kr. 10.000,- til kr. 12.000,- for montering av baugpropell inkl. hullboring etc. Jeg er imidlertid ikke sikker på om de gjør denne jobben i forbindelse med andre modeller en egen Engbo propell. Men det var i hvertfall mulig å leie hullboringsutstyr (skikkelig utstyr for å bore hullet riktig inkl. bruksanvisning) hos Engbo og så gjøre denne jobben selv. Det er jo bare å kontakte dem og få nødvendige priser på alternativene. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Jeg betalte 29.000 for 7hk Sleipner baugpropell inkl. montering. Da hadde jeg på forhånd betalt noen kroner til Windy for tunnell og ledningsopplegg (såkalt forberedt for baugpropell). Listeprisen for dette var 6.900, men det "druknet" i tilbud/rabatter - såkalt konvoi-tilbud. Baugpropell er dyrt, og aller dyrest når du får det levert fra fabrikk montert i ny båt (forstå det den som kan). Jeg sparte en god del 1000-lapper på å ettermontere. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Sydvesten Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Ved forespørsel sist sommer antydet Skjebergkilens Marina (Sarpsborg) kr 25.000,- for monteringsjobben - gjort som vinterjobb. mvh FredT <{POST_SNAPBACK}> Det er åpenbart ikke alle som skjemmes når de oppgir prisen på en jobb . Det er jo et under at slike bedrifter fortsatt er i livet. Forutsetter et prisen på 25 lapper for en normalbåt og en normal baugprop. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BEG Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 For 3 år siden betalte jeg 3.500 for hulltaging, støping og montering av motor. El-jobben ordnet jeg selv. Husker dessverre ikke navnet på "gubben" (han driver egen virksomhet), men han er mye brukt i Oslo-området. Driver spesielt med dette, gjør vistnok mye arbeid på Fairline/Princess båter og påstod han hadde montert mer enn 400 baugpropeller. Billig var det ikke, men han gjorde meget godt arbeid. Fikk selv tak i vedkommende ved tips fra kjentfolk på båtopplagsplassen. Tror han er velkjent i miljøet. (kjører vekselsvis rundt i en liten Citroën og en diger amerikaner) Beklager jeg ikke kan hjelpe til med navn, håper allikevel dette er til noe hjelp. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
FredT Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 (redigert) Det er åpenbart ikke alle som skjemmes når de oppgir prisen på en jobb . Det er jo et under at slike bedrifter fortsatt er i livet. Forutsetter et prisen på 25 lapper for en normalbåt og en normal baugprop. <{POST_SNAPBACK}> Siden flere her reagerte på prisen jeg oppga - og jeg er en gammel og glemsk mann - har jeg tenkt nøyere etter. Jeg husker nok feil - prisantydningen var nok for "full pakke" - altså både utstyr og montering. Siden jeg nå har tenkt godt etter husker jeg også at prisen for dette ble antydet til 25 > 40k. Beklager feil informasjon. FredT Redigert 30.Januar.2005 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
henboe Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 For 3 år siden betalte jeg 3.500 for hulltaging, støping og montering av motor. El-jobben ordnet jeg selv. Husker dessverre ikke navnet på "gubben" (han driver egen virksomhet), men han er mye brukt i Oslo-området. Driver spesielt med dette, gjør vistnok mye arbeid på Fairline/Princess båter og påstod han hadde montert mer enn 400 baugpropeller. Billig var det ikke, men han gjorde meget godt arbeid. Fikk selv tak i vedkommende ved tips fra kjentfolk på båtopplagsplassen. Tror han er velkjent i miljøet. (kjører vekselsvis rundt i en liten Citroën og en diger amerikaner) Beklager jeg ikke kan hjelpe til med navn, håper allikevel dette er til noe hjelp. Mvh. BEG <{POST_SNAPBACK}> Skulle gjerne hatt tak i denne fyren da... du kjenner ikke noen som kunne huske navnet hans da? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Skulle gjerne hatt tak i denne fyren da... du kjenner ikke noen som kunne huske navnet hans da? <{POST_SNAPBACK}> Mitt inntrykk er at vedkommende er meget godt kjent i båtmiljøet i Oslo-området, han er for eksempelt ofte innom på båtopplagsplassen på Karenslyst. Jeg vil tro at de som jobber på disse områder nok kjenner han igjen på "beskrivelsen". Det var ihvertfall slik jeg fikk tak i han. Problemet nå er vel at det er fint lite aktivitet på disse plassene nå. Kanskje noen på La-Sa vet noe?? Lykke til Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
henboe Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Mitt inntrykk er at vedkommende er meget godt kjent i båtmiljøet i Oslo-området, han er for eksempelt ofte innom på båtopplagsplassen på Karenslyst. Jeg vil tro at de som jobber på disse områder nok kjenner han igjen på "beskrivelsen". Det var ihvertfall slik jeg fikk tak i han. Problemet nå er vel at det er fint lite aktivitet på disse plassene nå. Kanskje noen på La-Sa vet noe?? Lykke til Mvh. BEG <{POST_SNAPBACK}> La-sa ville vil ikke oppgi en konkurrent... Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Noen som vet sånn ca pris på å få innstallert en baugpropell? tenker på selve jobben med borring, og støping. elektrisk tar jeg selv, og baugpropell har jeg. <{POST_SNAPBACK}> Du har ikke vurdert å gjøre det selv da?Jeg sjekket litt runt som deg men syntes det hørtes dyrt ut. Fant ut att Sleipner har et slags "gjør det selv" kitt. Jeg fikk lånt fres og fikk med en veldig grei instruksjons video. Det var ikke så ille som jeg fryktet. Jeg må innrømme att det føltes veldig feil å lage ett så stort hull under vannlinja. Det ble veldig bra til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.