Jump to content

forstag til bostrøm 31 med Harken rullesystem

troja

Recommended Posts

hei trenger litt tips og råd fra dere!

forstage på min bostrøm31 har røket! jeg har et rullesystem i fra Harken montert på det!

lurer på hva jeg gjør med endene på stage for nedre del er det montert et gjengestål som skal festes till rullen

og på toppen så har jeg jo mastefeste!

kan jeg bruke di gammle gjengene og mastefeste?

så lurer jeg på di skinnene vi trer seile i må jeg demontere dem eller går det nye staget i gjennom dem med gjengeståle montert?

man må vel ha spesielt utstyr for og kunne feste endene selv på wiren?

trenger tips og råd om dette da jeg har null erfaring på dette

vh jim

takk :-) har noen pappirer som var med båten som det står unit 0 på! på tromelen står det series 0-191. om det var dette du mente med stag! hvilken vire jeg har vet jeg ikke men det er en selden mast jeg har på båten! stage har jeg tatt ned og ser at viren er oppfliset og ødelakt! så jeg trenger egenlig bare en ny vire! men vet ikke hvordan jeg går fram da?

trenger jeg en merke vire fra Harken eller selden?

hvordan får jeg festet mastefeste og gjenge enden på den nye viren?

vet dere av et sted hvor jeg kan bestille deler til Harken og en ny vire?

vh jim

Du må ta kontakt med er riggverksted. wire er nok av typen 1x19 og den gjengeterminalen er nok samme som festes i en strekkfisk. I andre enden er det et øye?. Uansett så presses dette på i spesialutstyr. Hvis du snakker med de som driver med dette kan du få nytt på tlf hvis du vet lengde og diameter på wire. Evt sender du det ned og får nytt i posten. Jeg vet ikke om det finnes i Trøndelagsdistriktet. snakk med noen i en lokal seilforening evt Trondheim seilforening. Ring evt Heiberg rigg Mobil: 922 63 444 Besøksadresse: Husvikholmen 10, 1440 Drøbak. Jeg liker å snakke med ham.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...