Jump to content

Nye goldfish 50

andersb

Recommended Posts

Hei, for en fantastisk båt/konsept, denne ser ut å gjøre bra det som på 52 dubois er dårlig (motor/fart)

2 store kabiner, masse uteplass, både stort dekk og stor plass i båten

Ingen slitsomme drev som går i stykker, men overflate drev parret i staggerd setup

Kan vel ikke legge ut bilder tror jeg da goldfish sikkert selv vil kontrollere medieflyt, men jeg gleder meg stort, utifra de prisestimatene jeg så blir det ikke "så gærnt" heller, tar du med goldfish sin høye byggkvalitet i tilegg, og at den er norskprodusert er det virkelig bra og den utkonkurerer vel lett de fleste i denne klassen.

• 2 uker senere...

Personlig, synes jeg Goldfish burde gått for noe mer ekstremt og gjerne mer linjelekkert. Det der blir for "firkantet". Får meg til å tenke på Sunseeker Thunderhawk eller El Diablo-båter.

F.eks. synes jeg at Sunseeker med sine eldre Superhawk-modeller (ikke nye Superhawk 44), lagde noe av det flotteste båtene som er. Eller Windy med Grand Mistral / Bora. Veldig flotte båter.

Enn om Goldfish kunne "kopiert" Nimbus 35 Nova, med kraftigere motorer og litt mer "speedy" look. :clap:

Kanskje tatt steget til å bruke motoriseringen som er å finne på Nor-Tech (Yanmar 6LY, ZF-gir og Arneson-drev).

Det var min personlige mening.

All honør til Goldfish uansett. RIBene dem har laget er "The Best of the Best" :giggle:

Tipper den nye båten her er ment for utlandet og da er det vel for å konkurrere med Wally ol.?

En ting som slår meg når jeg går rundt i båthavner på denne tiden av året er at svært mange båter ikke er produsert med tanke på norsk "sommer". Når jeg ser en båt på femti fot til et betydelig antall millioner og hvor de siste 30 føttene består av solseng, badeplattform og en spiseplass med kalesje så skjønner jeg hvorfor Stormberg har økt salget med over 50% i sommer til tross for nedgang i salget på shorts, badebukser og bikinier! Nå er det jo ikke noen trøst å få fra meterologene hverken hva angår langtidsvarselet eller å få høre at sommeren så langt egentlig er helt som normal.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

En ting som slår meg når jeg går rundt i båthavner på denne tiden av året er at svært mange båter ikke er produsert med tanke på norsk "sommer". Når jeg ser en båt på femti fot til et betydelig antall millioner og hvor de siste 30 føttene består av solseng, badeplattform og en spiseplass med kalesje så skjønner jeg hvorfor Stormberg har økt salget med over 50% i sommer til tross for nedgang i salget på shorts, badebukser og bikinier! Nå er det jo ikke noen trøst å få fra meterologene hverken hva angår langtidsvarselet eller å få høre at sommeren så langt egentlig er helt som normal.

Noen kjøper båt for å skille seg ut og vise seg frem! Må innrøme jeg blir mere imponert over showoff båter med klassiske linjer og mer maritim stil,enn kantete stealth design! Kul båt på sin måte men jeg hadde blitt mer imponert om det kom inn en Riva Aquariva inn i havna! Det er etter min mening drømme showoffbåt! Men jeg er desverre ikke i den heldige glade situasjon å ha 4-5 mill til overs! Hehe! Men hadde jeg hatt det skulle jeg ha kjøpt en samt et par superkvalme solbriller og hvit silkesjortte

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Noen som vet motoriseringen?

du kan velge 2x 656HK? er det vel, FPT (Fiat Power Train) med overflate drev, 1 trinns

eller 2x yanmar v8 på drev, de har 370 org, men goldfish skremmer de vel fort til 450 per stk.

Jeg synes den nye båten er fantastisk, og har begynt å telle kroner, ny går nok ikke, men pent brukt kan gå :)

Jeg bruker båten primært når det er godvær, og har ikke så mange overnattingsdøgn, den nye er dog stor nok til ac/generator, og har 2 store soverom, så kan brukes til alt.

Liker de lange, lave linjene, jeg er ute etter båt, ikke høyhus.

Liggeunderlag for glamourmodeller !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Derom hersker det ingen tvil for hva annet kan en slik båt brukes til? Dorging?

Knapt noe annet! For meg virker slikt design helt sjelløst og ser mer hightech ut en det egentlig er! Men her har vi heldigvis forskjellig smak!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...