andersb Startet 2.Juli.2012 Del på Facebook Startet 2.Juli.2012 Hei, for en fantastisk båt/konsept, denne ser ut å gjøre bra det som på 52 dubois er dårlig (motor/fart) 2 store kabiner, masse uteplass, både stort dekk og stor plass i båten Ingen slitsomme drev som går i stykker, men overflate drev parret i staggerd setup Kan vel ikke legge ut bilder tror jeg da goldfish sikkert selv vil kontrollere medieflyt, men jeg gleder meg stort, utifra de prisestimatene jeg så blir det ikke "så gærnt" heller, tar du med goldfish sin høye byggkvalitet i tilegg, og at den er norskprodusert er det virkelig bra og den utkonkurerer vel lett de fleste i denne klassen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Finnes det link til bilder eller info? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Traxior Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/336005_10151092613235941_571633565_o.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Her har du noen bilder: Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Personlig, synes jeg Goldfish burde gått for noe mer ekstremt og gjerne mer linjelekkert. Det der blir for "firkantet". Får meg til å tenke på Sunseeker Thunderhawk eller El Diablo-båter. F.eks. synes jeg at Sunseeker med sine eldre Superhawk-modeller (ikke nye Superhawk 44), lagde noe av det flotteste båtene som er. Eller Windy med Grand Mistral / Bora. Veldig flotte båter. Enn om Goldfish kunne "kopiert" Nimbus 35 Nova, med kraftigere motorer og litt mer "speedy" look. Kanskje tatt steget til å bruke motoriseringen som er å finne på Nor-Tech (Yanmar 6LY, ZF-gir og Arneson-drev). Det var min personlige mening. All honør til Goldfish uansett. RIBene dem har laget er "The Best of the Best" Tipper den nye båten her er ment for utlandet og da er det vel for å konkurrere med Wally ol.? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 I allefall rimelig høy Harry-faktor! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brutus Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Ja det er vel ikke det optimale for en norsk regnsommer. Da er vel en Wally 47 bedre og penere. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 En ting som slår meg når jeg går rundt i båthavner på denne tiden av året er at svært mange båter ikke er produsert med tanke på norsk "sommer". Når jeg ser en båt på femti fot til et betydelig antall millioner og hvor de siste 30 føttene består av solseng, badeplattform og en spiseplass med kalesje så skjønner jeg hvorfor Stormberg har økt salget med over 50% i sommer til tross for nedgang i salget på shorts, badebukser og bikinier! Nå er det jo ikke noen trøst å få fra meterologene hverken hva angår langtidsvarselet eller å få høre at sommeren så langt egentlig er helt som normal. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Jeg synes dette var en tøff båt. Goldfish pleier å ha bra koll på hva målgruppen deres vil ha. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Ikke har jeg greie på design, og jeg er definitivt ikke i målgruppen til Goldfish, og jeg synes skuta var omtrent like kul som denne : Hadde jeg vært Goldfish ville jeg nok satt meg ned ved tegnebretten igjen, og begynt omtrent her: Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Noen som vet motoriseringen? Sitér dette innlegget Link to post
Babord Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Yanmar 2 x 570 Diesel Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Aksling, vannjet eller Arneson? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 En ting som slår meg når jeg går rundt i båthavner på denne tiden av året er at svært mange båter ikke er produsert med tanke på norsk "sommer". Når jeg ser en båt på femti fot til et betydelig antall millioner og hvor de siste 30 føttene består av solseng, badeplattform og en spiseplass med kalesje så skjønner jeg hvorfor Stormberg har økt salget med over 50% i sommer til tross for nedgang i salget på shorts, badebukser og bikinier! Nå er det jo ikke noen trøst å få fra meterologene hverken hva angår langtidsvarselet eller å få høre at sommeren så langt egentlig er helt som normal. Noen kjøper båt for å skille seg ut og vise seg frem! Må innrøme jeg blir mere imponert over showoff båter med klassiske linjer og mer maritim stil,enn kantete stealth design! Kul båt på sin måte men jeg hadde blitt mer imponert om det kom inn en Riva Aquariva inn i havna! Det er etter min mening drømme showoffbåt! Men jeg er desverre ikke i den heldige glade situasjon å ha 4-5 mill til overs! Hehe! Men hadde jeg hatt det skulle jeg ha kjøpt en samt et par superkvalme solbriller og hvit silkesjortte Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
lgboat Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Tror ikke Goldfish har dere i målgruppa gutter (eller meg for den sakens skyld), så de vet nok hva de gjør.... Å lage noe som ikke selger er ikke deres stil. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Noen som vet motoriseringen? du kan velge 2x 656HK? er det vel, FPT (Fiat Power Train) med overflate drev, 1 trinns eller 2x yanmar v8 på drev, de har 370 org, men goldfish skremmer de vel fort til 450 per stk. Jeg synes den nye båten er fantastisk, og har begynt å telle kroner, ny går nok ikke, men pent brukt kan gå :) Jeg bruker båten primært når det er godvær, og har ikke så mange overnattingsdøgn, den nye er dog stor nok til ac/generator, og har 2 store soverom, så kan brukes til alt. Liker de lange, lave linjene, jeg er ute etter båt, ikke høyhus. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Observerte skuta på vei inn Værla i dag. Hverken høy eller bred, men ganske lang ja Lang sjøsprøyt bak båten. Antar overflatedrev på denne Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Flipp den 90 grader så er det akkurat det du får: Et Høyhus :) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Liggeunderlag for glamourmodeller ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mouche Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Noen kjøper båt for å skille seg ut og vise seg frem! Derom hersker det ingen tvil for hva annet kan en slik båt brukes til? Dorging? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Derom hersker det ingen tvil for hva annet kan en slik båt brukes til? Dorging? Knapt noe annet! For meg virker slikt design helt sjelløst og ser mer hightech ut en det egentlig er! Men her har vi heldigvis forskjellig smak!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Overskyet Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Ser helt fantastisk ut. Goldfish kan virkelig design. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Hadde nok helt klart heller gått for denne hvis jeg skulle skille meg ut. Den golfish'en ble alt for harry. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Syntes dette var utrolig stilig, akuratt som de nye daycruiserne. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Fleste brukere her er vell langt over alderen til kjøps-gruppen til denne båt. Steike fin. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.