Quaoar Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Artikkel i Båtliv, men flere bilder: http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=1366480&cat=5867 Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Syns den var tøff jeg! Kult at de tør å satse på litt nyskapende design! Når vi snakker om store båter i denne klassen, så kom jeg til å tenke på en av Nor-Tech's nyeste kreasjoner som kom tøffende forbi meg i middagsbukta her for et par uker siden. Den gav meg mildt sagt hakeslepp Man kan vel diskutere mye om hvor praktisk den er i forhold til størrelse osv, men FY F*** for et smykke å se på! http://www.nor-techboats.com/nor-tech-models/v-bottoms/420-monte-carlo/ Ser jo såklart enda råere ut i virkeligheten! Så hva ville dere valgt? Goldfishen eller denne? Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
andersb Svart 29.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2012 Nortechen kommer med LAKK finish, og faller på sin egen urimelighet, da dette tåler ca 0, i tilegg er goldfishen vesentlig raskere, MEN skal sies at nor-techen er sykt strøken og har veldig fine linjer, den eneste i norge ligger rett ved meg og jeg sikler stadig på den, er bare redd for vedlikeholdet etter 3,5, 10 år. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Goldfishen ser ut som en Lego-båt, men tøff allikevel Nor-Techen derimot er sikkert en av verdens peneste båter. Har man råd til den ene har man sikkert råd til den andre også Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mouche Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 ....og jeg sikler stadig på den, er bare redd for vedlikeholdet etter 3,5, 10 år. Det burde eieren være også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Quaoar Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Det burde eieren være også! Spesielt etter 10 år, hvor noen har stått og siklet på båten... Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Med ok pris...hadde den hadde vert praktisk og perfekt til mitt bruk ! beste er vel solsengene og vinduene som gjør lugaren lys og luftig , men jeg kjøper neppe denne drømmebåten brukt om 15 år....for da er designen blitt veldig anno 2012 og næmest blitt en retro båt...men altså en perfekt fest og badeplatform selv om man ikke trenger all motorkraften Redigert 30.August.2012 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Så ca 3,5-14,5 mill? Ja, du er i hvert fall innenfor...... Regner med 3 mill med litt utstyr. Her må du nok ta i litt mer...... Hydrolift taper penger som bare det, hva var det Eker sa, noe som "hvis vi ga èn million kroner til alle som ville kjøpe en båt hadde vi tjent mer enn vi gjør nå." Han har tydeligvis samme problemet som alle andre, markedet er svakt. Når det gjelder prisen så koster den 5,4 mill med Yanmar V8 Vil man ha Iveco FTP N67 som er den mest heftige motoriseringen så koster den 6,5 mill. (dette er estimerte priser i henhold til Båtmagasinet) Det er ingen tvil om at Solli har stukket pekefingeren i været og prøvd å "se" hva markedet er villig til å betale. Dette er ikke en pris i henhold til kostnader. Om man ser på prisforskjellen mellom Yanmar og Iveco motorisering så er den 1,1 million. Det er ikke mulig at forskjellen i pris på disse motorene er 550.000,- pr. stk. Her velger man altså å prise den heftigste motoriseringen så høyt at den skal bli fristende for de som har ubegrenset med penger(den blir meget eksklusiv). Psykologien i salg er merkelig....... Redigert 30.August.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
-morten- Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Nå kjenner ikke jeg den Ivecomotoren du nevner og hvordan den er specet, men det er ingen usansynlig prisøkning.. Jeg har vært med på å bygge en Katamaran for yrkesbruk. Vi instalerte to stykk MTU V8 og dem erindrer jeg kosta en mill..Tror dem var omtrent dobbelt så dyre som Scaniamotorene som var planlagt. bare en meter mellomaksel til vannjettene kosta vel rundt 40000, så skal man bygge profft og sikkelig så koster ting. Ventilene for sjøvannsinntakene på hovedmotorene kosta 12.000 per stykk Redigert 30.August.2012 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Quaoar Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Om man ser på prisforskjellen mellom Yanmar og Iveco motorisering så er den 1,1 million. Det er ikke mulig at forskjellen i pris på disse motorene er 550.000,- pr. stk. Om du ser på Goldfish 36, så leveres den med to motorer. Går man fra Yanmar (rimeligste alt.) til Ilmor (dyreste motor), så blir prisforskjellen nesten 1 million kroner. Nesten 500' kroner per motor. Prisen her ligger i forskjellige drivverk, i tillegg til motorene. Hvorfor skal det da være utenkelig at forskjellen i pris på to ganske forskjellige dieselmotorer skal være mindre? Mulig prater vi her om forskjellige drivverk i tillegg. Synes 50-foteren er noe spesiell, men all honør til Goldfish for satsingen. Prisen er ikke avskrekkende, tatt i betrakning hva en 36-foter RIB fra dem koster Redigert 30.August.2012 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 (redigert) Nå kjenner ikke jeg den Ivecomotoren du nevner og hvordan den er specet, Jeg bommet vel litt med å kalle den Iveco, men den het det tidligere. Nå er det FTP(Fiat Power Train) / Iveco. Du kan titte litt her:http://www.ivecomoto...911_N67-560.pdf Hjemmesiden til Iveco: http://www.ivecomoto...ges/N67560.aspx Det er ikke bare Goldfish som leverer båter med denne motoren, Vågen benytter den også i sin 40 foter. Tror ikke den er så utrolig dyr. Redigert 31.August.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
bliss X Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Skjønner at jeg ikke er gammal nok til å mislike denne båten. Tror ikke det behøver å ha noe med alder å gjøre. Jeg har alltid vært mer enn middels opptatt av det estetiske enten det gjelder båter eller andre ting, og denne goldfish'en er faktisk så stygg at det blir litt provoserende. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Enig. Styggfin. For spes interesserte (med (for) mye gryn). Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 31.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2012 Gleder meg stadig til å se den live, og prøve litt på messen :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 Har sett den live, og den er lekrere live enn på bilder. Nydelig båt, herlig at noen tør å lage et så rendyrka konspet i en båtverden der ellers alt skal presses inn der det egentlig ikke er plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Har også sett den live og hatt en lang prat med konstruktøren. Jeg tar av meg hatten for disse gutta, de har visjoner !! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Av nysgjerrighet; hva er visjonen bak denne båten? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
adeneo Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 ....hva er visjonen bak denne båten? Er det ikke innlysende Mouche ? Den oppdages ikke på radar da den er bygget på Stealth teknologi, det er vel det eneste som kan forsvare å bygge en firkantet båt Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Som jeg ser visjonene til Goldfish; finne seg en nisje med etterspørsel og kontinuerlig sørge for å være"best". Tørre å gå nye veier. Jeg sier ikke at jeg er sikker på at de lykkes over tid. De har ikke tilbud som passer meg. Men, jeg beundrer energien, djervheten og pågangsmotet deres. Sitér dette innlegget Link to post
BV Jakob Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 I artikkelen fra Båtfrelst finner dere også noen innvendige bilder. Blir spennende å se båten under Båter i Sjøen! Link til artikkel: http://baatfrelst.com/?p=781 Sitér dette innlegget Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post
Mouche Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Som jeg ser visjonene til Goldfish; finne seg en nisje med etterspørsel og kontinuerlig sørge for å være"best". Tørre å gå nye veier. Beklager å stille nok et dumt spørsmål, men; er dette din forståelse av konseptet på denne båten eller produsentens uttrykte visjon? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bonus Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Helt min egen oppfatning, Mouche. Preget av egne interesser, tanker og sinnstilstand. Kanskje til og med helt på viddene ..:-) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Hehe, artig at mye av designkonseptene blir hyllet, men når noen faktisk tørr å gjøre det til en faktisk båt for salg blir de slaktet... Ja Goldfish er nok helt på viddene. Sammen med alle de andre "futuriske" merkene som fortsatt holder hode over vannet. Nei, da er nok alle de andre trauste familiebåtmerkene som går konkurs til stadighet de siste årene mye bedre... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Noe dritt disse markedskreftene altså Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 (redigert) Mange her har gitt uttrykk for sine personlige (negative og positive) subjektive meninger, men i farten har jeg ikke lagt merke til at noen hevder at Goldfish er på viddene som sådan? Flott om de treffer et marked med disse båtene, flott om de tjener penger, flott at folk tør, vil og kan, men fortsatt synes jeg denne båten er direkte harry, kjempeharry, og kunne ikke tenke meg å eie en slik. Produsentenes hjemmeside er forøvrig nå oppdatert slik at også denne båten finnes der; http://goldfishboat.com/individuals/products/50-ocean/ Med en sommer som den i år, og i fjor og hvordan var det året før (?) så er det jo en flott båt for transport fra hotell til hotell i Oslofjorden. Redigert 2.September.2012 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.