steoye Startet 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2012 Har en V-Max som ikke vil gå ordentlig. Starter med en gang men stopper etter kort tid når den går på tomgang. Har sjekket bensinfilteret som var helt rent, justert lufteskruen og tomgangskruen. Har også hatt ut forgasseren og den så helt ren og fin ut. Har i tillegg lånt en annen tank, men samme problem. Får jeg den i gir uten at den stopper og kommer opp i fart så går den som bare det, men stopper med en gang gassen slippes helt. For meg virker det som om den ikke får bensin, men hva kan jeg gjøre? PS: om jeg lar shoken stå på når jeg har startet den så fortsetter den å gå helt til shoken slås av. Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Min oppførte seg slik engang jeg jeg hadde blandet for mye olje i besinen. Ny bensin, og den gikk som en klokke igjen. Superfin motor, Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
steoye Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Hmmm, har akkurat kjøpt den så har ikke fyllt selv. Skal forsøke med ny bensin! Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 vet hvordan det føles..... har en johnson 15 hk som har vært på service 3 ganger men den er fremdeles ubrukelig Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 (redigert) Rusk i forgasseren - tomgangsdysa. Enten dette eller en vannperle på samme. Ikke skru på blandeskruen (Det du kaller lufteskruen) uten at du vet grunninnstillingen. Det er ikke denne det er noe feil med. Redigert 2.Juli.2012 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Enkel motor dette her. Ren bensin med rett oljeblanding Plugger med gnist Luft Så bør den gå. Sjekk lufting på tanken også Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Har en V-Max som ikke vil gå ordentlig. , justert lufteskruen og tomgangskruen. Og her gjør de fleste feilen.. de justerer på noe som overhodet ikke endrer seg eller er årsak til at motoren ikke går skikkelig.. Ofte ender motoren opp hos verksted pga at man skrur seg vekk.. I 99,9% av tilfellene er det dritt/smuss/krystaller/størknet 2T olje i forgasser som er årsak til at snurrene ikke går skikkelig.. Dagens bensin har holdbarhet på 3mnd.. når oljeblandet bensin blir stående i forgasser over tid så dannes det smuss og "drit" som igjen skaper driftsproblemer.. Det siste man gjør på høsten og spesiellt på 2T motorer er og drenere forgasser.. da funker den fint igjen til våren. IKKE juster på blandingskruer.. de endrer seg sjeldent så sant motoren ikke har gått flere 1000 timer. I ditt tilfelle.. drener forgasser evt ta av flottørhus og gjør rent. Putt ny frisk bensin på tanken og du burde da ha en motor som maler som en katt.. (så sant du ikke har tuklet blandingsskruene) Lykke til Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
steoye Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Hege, har notert bak øret hva innstillingene var før jeg justerte så det er ikke noe problem. Gasseren så veldig ren og fin ut når jeg åpnet den, men kommentarene deres bekrefter egentlig mine mistanker. Får skru den opp igjen og få blåst den ordentlig ren med trykkluft. Ligger sikkert noe inne i en av kanalene! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.