JensKH Startet 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2012 (redigert) For en tid tilbake så kjøpte jeg en Lowrance HDS 8m Gen2 av en norsk forhandler på internett. Den er jeg meget godt fornøyd med unntatt at det tar veldig lang tid for å få kontakt med GPS sattelittene hver gang jeg slår på apparatet. Det har tatt opp til ca 25 minutter, men etter at jeg oppgraderte softwaren så tror jeg ikke at det har tatt over ca 5 minutter, og noen få ganger går det på under 3 minutter. Det merker jeg for kartplotteren gir alarm når den har vært uten kontakt med sattelittene i 3 minutter.Plotteren er installert ganske fritt i en åpen kalesjebåt, og er prøvd både med og uten kalesje uten noen forskjell.Jeg har kontaktet forhandler, og han virker meget vennlig og hjelpsom, og han mener jeg nok bør sende inn plotteren for reparasjon eller bytting da han tror det er en hardwarefeil. Han har imidlertid kontaktet importør som sier det sannsynligvis er en softwarefeil. Jeg kan jo bare sende inn plotteren, og sikkert få det fikset enten det er hardware eller software, men det er jo noe klatt å sende den, og jeg blir uten plotter i en tid. Dersom det er software, så er det vel sannsynlig at det vil fikse seg selv ved fremtidige softwareoppdateringer. Er det flere som har opplevd problem med tilsvarende kartplotter, og som har noen mening om det er harddware eller software feil? Redigert 2.Juli.2012 av JensKH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.