Sjøogvind Startet 2.Juli.2012 Del på Facebook Startet 2.Juli.2012 Jeg er i tvil. Det er dyrt å eie en båt, leie båtplass, forsikring og alt det andre. Det er koselig å dra på sjøen, men med tanke på hvor dyrt det er, er jeg i tvil om det er verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Ok.. Hmm. Rimelig individuelt det der. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Dette spørsmålet sitter vel de fleste av oss med. Når vi ikke er på sjøen, da er i hvert fall min mening at det ikke er "verdt det". Men når vi er ute og været er i hvert fall sånn noenlunde, da er jeg og rederinnen skjønt enige om at ja, det er verdt det! For oss. Andre må gjøre opp sine regnestykker. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Hvis du er i tvil om det er verdt det bør du selge båten. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Jeg ser ikke for meg et liv uten båt, så svaret er ja. Men det koster mye ja Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Vi bruker vår Baltic i 5-6 mnd og har i snitt 1000nm med 50+ overnattinger samt at jeg tar service,vedlikehold,opplag selv og mener at det HELT klart er verdt det! Hadde vi brukt båten lite er jeg i tvil...men, det koster jo friskt å dra 14 dager til Thailand for en familie også! Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Bruker båten som hybel heile året, så ja det er verdt det. For min del så er det å ver uten båten det samme som at jeg må slutte i jobben. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
marex84 Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Er man i tvil så er det vel kanskje et tegn på at den store båt gleden ikke er tilstede lenger... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 (redigert) Mine kostnader er ganske høye i år i forhold til antal timer vann under kjølen.... 0,00. Men pengene og timene flyr. Heldigvis har min gamle far en båt som er på vannet fortsatt verdt det....... Redigert 2.Juli.2012 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Sjø og vind, hvorfor selger ikke du båten din? Enten er det for farlig, eller så er det for dyrt. Skaff deg ei hytte i gangavstand fra huset ditt. Kanskje du blir mer fornøyd da. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
boati Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Det er jo allerede et emne om dette? nå er jeg på iPhone, så gidder ikke lete det frem:p Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Sesong fra 15. Mars til 15. Oktober, Jepp. Det er verdt det. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
RSL Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Jeg er i tvil. Er du i tvil... SELG.... Det blir selvfølgelig med tap, men kanskje billigere enn å fortsette med den risikosporten som koster mer enn det smaker for din del. Prøv et par år i Campingvogn eller telt og kom heller tilbake om du blir lei mygg, brennesle, snegler, de samme naboene dag ut og dag inn, fest på tunet, svensktoppar på radio osv osv... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kenneth 81 Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Skal jeg regne ut hva hver time på havet med båten så langt har kostet meg så vil jeg nok komme fram til direkte astronomiske beløp. I tillegg så har det gått med ikke reint få arbeidstimer samt til tider imponerende mengde bannskap under båt-mekk. Men når jeg tenker tilbake på de turene jeg har hatt med båten så langt, og når jeg gleder meg til de turene som kommer så er det bare ett svar på det spørsmålet: Det er verdt hvert ett øre, hvert ett minutt med mekking og hver saftige glose! God båtsommer alle sammen! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Petter-B Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Slike ekstensielle spørmål får man jo bare ikke stille - da er det bare å melde seg ut av dette forum og kjøpe bobil i stedet Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
valvolainen Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Kostnadene velger man helt selv. Blir de for store går man enten ned i størrelse / plassering. Eller, som du sier, selger båten. Men å si at det å eie båt koster for mye blir litt feil. Hvor stor er en firkant? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Personlig tror jeg man kjenner det på kroppen om det er verd det! Jeg for min del er overlykkelig når jeg legger ut på tur med mine små, vi koser oss plent ihjel ombord. Spør du fruen min er det ikke verd det, men jeg koser meg både meg arbeidet og turene med båten. Er ikke dette å skape gode barndomsminner så vet ikke jeg! Absolutt verd det Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Svaret er ja - for meg. Andre bruker 60 laken (og oppover) hver eneste sommer på 14 dager i syden med familien. Hver sin smak. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Er ikke dette å skape gode barndomsminner så vet ikke jeg! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Ja. Det er verdt det. Er du i tvil og i tillegg synes det er farlig kan det være lurt å selge?.... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Dalton Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare i disse trådene, men Sjøogvind oppnår vel det han vil. Nemlig å skape meningsutvekslinger han selv ikke deltar i! Hva mener du, Sjøogvind? Syns du virkelig ikke at båtlivet er verdt det det koster deg? Hvorfor har du egentlig båt? Og hvorfor tar du bare opp de negative sidene ved det å ha båt? Kanskje du burde gi noen svar, isteden for å stille merkelige spørsmål. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
P. K. Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Personlig tror jeg man kjenner det på kroppen om det er verd det! Er ikke dette å skape gode barndomsminner så vet ikke jeg! Absolutt verd det Helt enig. Det har blitt lite tid på sjøen i år selv om to båter er sjøsatt. I dag dro jeg likevel ut en tur med datter (10 år) og bikkje (4 mnd.). Hun (dattera) skal lære å seile båten, men i dag tenkte jeg vi kunne fokusere på ny seilbåt, ny båtplass, nye fortøyningsløsninger etc. og det ble bare en kort sving på fjorden med motor. I havna var det tricky og vi diskuterte vindforholdene før vi gikk inn, der gikk vi opp mot brygga mot vinden, hun fanget linene som lå der, slapp oss ut (med vinden) slik at jeg fikk festet i bøyene der akter, før hun dro inn og la fast forut. Bikkja var bundet (trygt og godt, føler hun det visst som) til løygangen. Neste gang setter jeg forseilet så får dattera styre da også. I dag gikk det mest på å kjenne på effekten av rorutslag samt testing av køyer. Bikkja var samtidig OVERALT under dekk. Senere i uka (hvis været holder) kan hun vel selv sette forseilet (4 tørn på vinsjen og låsen på, så er vel ikke det så hardt akkurat). Hva kan vel glede en far mer? (Utfordring er selvsagt å finne en løsning for en westievalp som bare er 80% stueren... Og som bjeffer vanvittig når jeg starter motoren samt prøver å få tak i KNS-flagget for å bite det sønder og sammen....) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Jeg er i tvil. Det er dyrt å eie en båt, leie båtplass, forsikring og alt det andre. Det er koselig å dra på sjøen, men med tanke på hvor dyrt det er, er jeg i tvil om det er verdt det. Hva sier mamman og pappan din da? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
quantumduck Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare i disse trådene, Nei, det er helt ubegripelig. Vurdert å la være? Finn en skorpe å pelle på isteden kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Det er vel så enkelt som at man har båt fordi man synes det er verdt det. Men ettersom man anskaffer større og større båt tenker nok mange at båtgleden var like stor før ... om enn ikke komforten var det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.