larsen2000 Startet 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2012 Har akkurat skiftet gass- og girvaier på en Mercury F50 og den "smeller" litt når jeg setter den i gir. Tidligere har det bare vært en dump lyd, men nå klikker det liksom litt både forover og i revers. Den slurer også litt på tannhjulene når jeg setter den i revers, -har hatt antydning til det tidligere men ikke så mye som nå. Noen som vet hvordan jeg best kan justere vaieren til giret? Skal på tur med familien i morgen, så krysser fingrene for at noen flinke folk er på her i kveld eller tidlig i morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 litt sent kanskje... Kjenner ikke Merc F50, men jeg bruker å juster på følgende vis: tar av gearkabelen fra sjalteren bakpå motor, setter hendel samt sjaltearm i gir bakover, og justerer på wiren til at den stemmer med sjalteren. Sjekk så i fri og forover at det stemmer overens der også. Regner også med at du er klar over at det skal gires "bestemt" på påhengsmotorer for å unngå "tannpuss" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
larsen2000 Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Takk for tips! Funket mye bedre enn med fri som manualen sier, sikkert pga litt slark att og fram i fri slik at det er vanskelig å justere rett :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.