Sebaldus Startet 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2005 Har en rekkestøtte og muligens en skjøteskinne som volder meg litt bekymmringer. Her er det tydeligvis en ikke ubetydelig vannlekkasje og det er klin umulig å komme til på baksiden uten å demontere halve båten. Er jo selvsagt fristende å demontere, sparkle igjen og bruke karroseriskruer, men akkurat rekkestøtter og skjøteskinner bør vel boltes. Skjøteskinnen kommer jeg til alle bortsett fra 2 muttere på så der er vel det en mulighet med sparkel. Hva gjelder rekkestøtten så er jeg åpen for gode råd. Finnes det noen slike plugger jeg kan stikke i hullet og som ekspanderer på baksiden? Har sett dette i forbindelse med gips osv men skulle gjerne hatt noen som ikke ruster i filler med en gang. Båten min er ganske smart bygget og laget slik at man kommer til omtrent av alt muttere og bolter. Men akkurat her er det litt vanskelig, muligens pga en ettermontert kjøleboks. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 det nærmeste du kommer, er nok å borre et relativt stort hull, sette en bolt neddi med hodet "ned" ( opp ned altså ) og helle på med epoxy. Vil du ha ekstra godt feste, kan du tre på en skive på skruen, og blande inn forsterkningsstoff / fyllstoff i epoxyen. Gjør du dette rett, sitter det som støpt. Bokstavelig talt Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sebaldus Svart 30.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 det nærmeste du kommer, er nok å borre et relativt stort hull, sette en bolt neddi med hodet "ned" ( opp ned altså ) og helle på med epoxy. <{POST_SNAPBACK}> Høres veldig ut som en metode jeg brukte en gang begge speilene på den forrige bilen min fallt av. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 3.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2005 Har fundert på denne en stund. Som du sier, skal du være omhyggelig med akkurat rekkestøtter og genuaskinner. Jeg tror ikke det er noen vei utenom en full jobb. På C-32, som jeg har, er rekkestøttefeste et svakt punkt. Alle mine var dårlige. Jeg demonterte all innredning under festene, slipte vekk monteringssparkel og så mye dårlig laminat jeg tok sjansen på, og laminerte det opp igjen med 7 x 225g i et 20x 15 cm. langt stykke under hver støtte i overgangen mellom dekk og skrog. Deretter boret jeg opp hullene igjen, la på Sika 291 og monterte. La ei stor, tynn skive på undersiden og dro til så det svartnet. Ble potte tett og støttene rikker seg ikke. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Når man tror at man har sett alt, så oppdager man at man IKKE har sett alt... SKRUEANKER beregnet for båt.. ( nederst til Høyre ) Suzuki Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Når man tror at man har sett alt, så oppdager man at man IKKE har sett alt... SKRUEANKER beregnet for båt.. ( nederst til Høyre ) Suzuki Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Ikke for og blande meg borti plastbåt saker men da kan man vel like gjerne bruke anker for gipsplater? Men de er kanskje ikke rustfrie... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Ikke for og blande meg borti plastbåt saker men da kan man vel like gjerne bruke anker for gipsplater? Men de er kanskje ikke rustfrie... <{POST_SNAPBACK}> Rustfrie Bruker man rustfri fremfor syrefast ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 Rustfrie Bruker man rustfri fremfor syrefast ? <{POST_SNAPBACK}> Sikkert ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.