Jump to content

Kad 42 mangler 300 rpm

Targa 40

Recommended Posts

Har dobbelinstallasjon av kad 42 i min sunseeker. Har nå oppdaget at det mangler 250-300 rpm ved full gass. Fjorårssesongen gav over 40 knop og 3950 rpm. Nå med ny bunnsmøring skulle dette forhåpentlig vis økes noe, men får ikke riktig turtall og så vidt 38 knop. Har sjekket wirer og armen på pumper går til endestopp. Noen tips ?

Redigert av Sunseeker toma (see edit history)

Først av allt ville jeg sjekket dieselfilterne og -tilførsel.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Luft, luft og atter luft :-)Jeg ville sjekket turbo/kompressor trykk, gjort på 20 minutter inkl varmkjøring av motor. Den kan lekke luft på røret mellom turbo og intercooler. Jeg forutsetter at du har byttet dieselfilter, både grovt og fint slik som REM sier mvhBavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Har idag byttet pakningen som ligger der hvor luftrøret kommer inn etter turboen. Fikk 100 rpm, og trykket steg fra 1.1 til 1.5 og ligger dønn perfekt der det skal.

Vi startet motoren ved brygga, kjørte den så varm det går med tomgang og dro opp til 1700 rpm så kompressoren slo til. Kjente godt at det luftet ut av pakningen. Bytet idag, samme prosedyre, men dro ut på vannet: tett som ei potte og trykket steg til 1,5. merka den ble kvikkere i plan også :-)

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...