Jump to content

Nimbus slår seg selv konkurs

BjornLie

Recommended Posts

Hvordan er det med Paragon da? Var ikke de også eid av Nimbus? Eller var det bare produksjonen som foregikk der?

Forøvrig så tipper jeg at Altor kommer tilbake og kjøper ut konkursboet om ikke så lenge. En konkurs er jo en "flott" måte å bli kvitt en stor del av den halve milliarden med i gjeld de hadde...

Triste nyheter. Nimbus var en av de virkelig store produsentene i Norden, men de har hatt store tap i mange år nå, og har ikke lykkes i å finne nye deleiere. På et eller annet tidspunkt stopper det jo.

Nimbus var jo tidlig ute med Walk Around konseptet, men produktutviklingen har vel vært så som så de siste årene. Men det er jo en ond sirkel, produktutviklingen koster mye penger, og man taper penger hvert år...

Uansett, veldig trist. Håper merket blir videreført i en eller annen variant...

Nimbus var jo tidlig ute med Walk Around konseptet, men produktutviklingen har vel vært så som så de siste årene. Men det er jo en ond sirkel, produktutviklingen koster mye penger, og man taper penger hvert år...

Da gjelder det å selge "så langt penga rekker" som en tidligere kollega av meg likte å utrykke det.

Går Ryds og Storebro også med i dragsuget?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

At Nimbus ikke har vært innovative i de senere år kjenner jeg ikke helt igjen. De har levert en rekke nye modeller som er utviklet fra bunnen f.eks. 335 og 365, 30R asymmetrisk styrhus mm.

Jeg vil tro at så sterke merkenavn som Nimbus, Storebro og Ryds vil bli kjøpt opp og leve videre. Ved en konkurs er prisene en helt annen enn ved en ordinær oppkjøpssituasjon. Problemet er at man må handle raskt. Kompetansen flykter nå over til andre konkurrenter og andre bransjer og blir borte.

Mulig du har rett med tanke på nytenkning.

Jeg hadde mest i tankene deres fornyelse av deres storselger gjennom årene, 33/35 Nova.

Lansert som en nyhet, omdøpt til 34 Nova, men samme skrog, samme innredning nede og i cockpit. Annerledes ute, men vi synes den store frie dørkplassen til 35 Nova er helt super.

Riktignok har de fått med seg en del småting som mange sikkert har savnet, men jeg tror ikke det er nok til å få de gamle 33/35 kundene til å kjøpe den nye.

Vel, jeg håper Nimbus overlever, i en eller annen fasong. Det er flotte båter. Blir spennende å se hva som skjer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...