BjornLie Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 Artikkel på E24 i dag: Styret i den tradisjonsrike svenske båtprodusenten Nimbus har besluttet å begjære seg selv konkurs. Det melder det svenske nyhetsbyrået TT. Link til artikkel: http://e24.no/naeringsliv/nimbus-slaar-seg-selv-konkurs/20249472 Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Kaskazi Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Dette er en trist dag for skandinavisk båtproduksjon. Nimbus var en betydelig leverandør med en omsetning på omlag 800 mill/år. Jeg vil tro at det er interesse for å overta og viderefører de sterke merkevarene Nimbus eier. Det blir spennede å se videre utvikling. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 (redigert) Eierne er Altor. De har mer enn nok penger om de vil. http://www.di.se/art...ker-om-konkurs/ http://www.gp.se/ekonomi/1.994080-nimbus-ar-i-konkurs Redigert 3.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Hvordan er det med Paragon da? Var ikke de også eid av Nimbus? Eller var det bare produksjonen som foregikk der? Forøvrig så tipper jeg at Altor kommer tilbake og kjøper ut konkursboet om ikke så lenge. En konkurs er jo en "flott" måte å bli kvitt en stor del av den halve milliarden med i gjeld de hadde... Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Markedsutsiktene er jo ikke lyse. Europa skjelver i sine økonomiske sammenføyninger, båtbruktmarkedet er ganske vassent og det selges neste ikke større nye båter lenger. Kanskje det dukker opp en kinesisk kjøper av Nimbus? Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Triste nyheter. Nimbus var en av de virkelig store produsentene i Norden, men de har hatt store tap i mange år nå, og har ikke lykkes i å finne nye deleiere. På et eller annet tidspunkt stopper det jo. Nimbus var jo tidlig ute med Walk Around konseptet, men produktutviklingen har vel vært så som så de siste årene. Men det er jo en ond sirkel, produktutviklingen koster mye penger, og man taper penger hvert år... Uansett, veldig trist. Håper merket blir videreført i en eller annen variant... Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Denne har jeg nok sett komme. Uansett blir det gravøl. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Blir vel litt stusselig her også da http://osloboat.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Triste nyheter! Tilfeldigheter gjør at jeg kjøpte Nimbus, men jeg er svært fornøyd med båten. Den føles svært trygg i sjøen. Skal ikke se bort fra at min neste båt blir Nimbus. Håper merket overlever.... Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Triste nyheter! Tilfeldigheter gjør at jeg kjøpte Nimbus, men jeg er svært fornøyd med båten. Den føles svært trygg i sjøen. Skal ikke se bort fra at min neste båt blir Nimbus. Håper merket overlever.... Enig , meget fornøyd vår båten Nimbus 310. Håper skifte ny eier nimbus forsetter drift. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 http://www.dn.se/ekonomi/200-mister-jobben-vid-nimbus-konkurs Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Da spørs det om ikke det blir nedadgående tendens på brukte nimbus ... jeg synes i alle fall at de har vært noe vel snobbete priset i forhold til størrelse og årgang. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Puffen Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Lurer på hva som skjer med Storebro. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Nimbus var jo tidlig ute med Walk Around konseptet, men produktutviklingen har vel vært så som så de siste årene. Men det er jo en ond sirkel, produktutviklingen koster mye penger, og man taper penger hvert år... Da gjelder det å selge "så langt penga rekker" som en tidligere kollega av meg likte å utrykke det. Går Ryds og Storebro også med i dragsuget? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
:båt1 Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 jeg kan kjøpe storebro jeg ..... hvor mye??? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 At Nimbus ikke har vært innovative i de senere år kjenner jeg ikke helt igjen. De har levert en rekke nye modeller som er utviklet fra bunnen f.eks. 335 og 365, 30R asymmetrisk styrhus mm. Jeg vil tro at så sterke merkenavn som Nimbus, Storebro og Ryds vil bli kjøpt opp og leve videre. Ved en konkurs er prisene en helt annen enn ved en ordinær oppkjøpssituasjon. Problemet er at man må handle raskt. Kompetansen flykter nå over til andre konkurrenter og andre bransjer og blir borte. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Mulig du har rett med tanke på nytenkning. Jeg hadde mest i tankene deres fornyelse av deres storselger gjennom årene, 33/35 Nova. Lansert som en nyhet, omdøpt til 34 Nova, men samme skrog, samme innredning nede og i cockpit. Annerledes ute, men vi synes den store frie dørkplassen til 35 Nova er helt super. Riktignok har de fått med seg en del småting som mange sikkert har savnet, men jeg tror ikke det er nok til å få de gamle 33/35 kundene til å kjøpe den nye. Vel, jeg håper Nimbus overlever, i en eller annen fasong. Det er flotte båter. Blir spennende å se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.