mateco Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 Naivitet, investering som gikk galt, rundlurt, eller ren dumhet ??? http://e24.no/lov-og-rett/betalte-hundretusener-naa-mister-de-baatplassen/20249319 Iallefall veldig trist for den det gjelder !! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Ole Paus, en av de uheldige båteierne som mister båtplassen sin i Frognerkilen http://e24.no/lov-og-rett/ole-paus-tapte-rettssak-om-baatplassen-veldig-soergelig/20249507 Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Skipper Worse Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Det kan jo bli et artig erstatningssøksmål mot styre/ledelse i Norhavn hvis de har solgt noe de ikke hadde rett til. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SF Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 (redigert) Rar sak egentlig, her har Norhavn AS fått med seg båtplasseierene og gått til sak mot Lahellegrunnen AS?!? Det ser da ut som det er Norhavn AS som har lurt båtplasseierne. Redigert 3.Juli.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
adeneo Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 (redigert) Må vel være enig med de to ovenfor. Dersom man kjøpte Sentralbanestasjonen av Rune Rudberg, for så å finne ut senere at det faktisk var Staten som eide Sentralbanestasjonen, så ville jeg nok ikke gått sammen med Rudberg i et søksmål mot staten fordi Rudberg trodde han eide noe han egentlig ikke eide, det ville vel vært mer naturlig å saksøke Rune Rudberg for å selge noe han ikke hadde noen rett til å selge, rent hypotetisk hvis det var noen som ikke forsto det ! Uansett kjedelig sak for de som har kjøpt båtplass av Norhavn, man skulle tro at når en forening selger båtplasser for noe som må ha dreid seg om et relativt stort antall millioner, så har man sikret seg eiendomsretten på de først, eller i det minste undersøkt hvem som eier båtplassene, områdene rundt osv. ? Det står i artikkelen ovenfor For det har vist seg at Norhavn kun hadde avtale med roklubben om retten til å drive båthavnen til utgangen av 2011. Noen må da ha visst om dette ved salget, og fortsatt besluttet å selge. Det ser ut til at det ligger en ankesak fra noen måneder tilbake her, kanskje Worse kan finne ut mer utifra den ? Også noe mer her og her! Redigert 3.Juli.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Det er sikkert mye mer i denne saken enn hva media omtaler. Det er bl a hevdet tingsrettslig ekstinksjon, og det kan være en artig innfallsvinkel. Jeg har bestilt kopi av dommen og noen saksdokumenter for å se "hva det går i". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
dennrick Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Jeg er litt enkel.... Bor i Drammen i mitt eget hus, men leier en leilighet i Oslo for en 12 mnd periode. Kan jeg selge den jeg leier for ca. 5 M nå ? Og la kjøper ta konsekvensen av endt leieperiode? (er klar over det Skipper Worse sier over - men det høres bare så fantastisk rart ut - at man kan selge noe man leier og ikke eier) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
bliss X Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Merkelig sak, og sikkert mye vi ikke vet utfra den artikkelen. Hvem eier området? Skulle ikke forundre meg om det er Oso kommune Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Det er sikkert mye mer i denne saken enn hva media omtaler. Det pleier ofte å være det, evt mye media ikke forstår og ikke evner å gjengi Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
egilwh Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Har lest litt artikler bakover, og mannen/firmaet Norhavn as, som solgte plassene opprinnelig tilbød seg ihvertfall å kjøpe tilbake samtlige plasser for opprinnelig kjøpesum i 2007 når konflikten oppsto. Bare 3-4 tok tilbudet.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.