Jump to content

Diesel priser i Danmark ?

sunny 73

Recommended Posts

Ja, og på Marinaene er vistnok dieselen fortsatt "ren" og ikke tilsatt Biobrensel. Var i allefall det flere seilere jeg pratet med sa.

De handlet diesel på marinaen og betalte 2.- kr. mer pr. ltr. i stedet for å bære rimligere Diesel på kanner. Ene og alene pga at de ikke villa ha Biodisel på tanken

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Den påstanden skulle jeg like å ha sett dokumentert. Selskapene over hele Europa har tillatelse til å blande inn inntil 5% biodiesel. Biodiesel er i utgangspunktet dyrere enn vanlig diesel, så jeg skjønner ikke logikken i at "ren" diesel skal være billigere. Men det utjevnes ved at biodieselandelen er avgiftsfri. (Miljøtankegang)

Dyrere diesel på marina enn på land er bare et uttrykk for at det er mindre konkurranse og lavere omsetning enn mellom stasjoner langs veien. Når det er sagt så er vel dieselkostnadene på en seilbåt for en "pølse i slaktetida" å regne, kontra situasjonen for de med tungt motoriserte motorbåter.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

Vi har tanket flere steder i Danmark i sommer hvor det har vært oppslag om at " denne tanken innholder ikke bio". Hvis man henter i kanner på bensinstasjoner får man bio. Det fiskerne her på Læsø fyller er uten bio.

På marinapumper, de fleste er selvbetjente kortpumper ligger prisen på ca 12 dkr. På land en krone billigere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...