sunny 73 Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 (redigert) Er det noen som vet hva dieselen koster der nå? Redigert 3.Juli.2012 av sunny 73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skipskokken Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Den koster ca. 12 Kr/L Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Jeg betalte. 11.50 i Helsingør da jeg tankede i fredags. Sitér dette innlegget Link to post
+D+ Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Diesel er dyrere i danmark ja, Ettersom de ikke har avgiftsfri diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 I min region koster diesel for det meste lidt over 10 kr literen(på landjorden). Har ikke set hvor meget mere det koster på havnen, da jeg sejler på benzin (endnu) Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Ok,takker Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 12 Dkr er i det nedre skikte, Lå mellom 12 og 13 i de havnene jeg sjekket. 12.00 i Årøsund, mens Svendborg ikke overaskende var dyrest med 13.00. I Nyborg var det 12.50 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Møkkalasset Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Jeg fylte i Hirsthals igår, men riktignok på bilen. 10,69/l. Marinaene tar nok mer. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Ja, og på Marinaene er vistnok dieselen fortsatt "ren" og ikke tilsatt Biobrensel. Var i allefall det flere seilere jeg pratet med sa. De handlet diesel på marinaen og betalte 2.- kr. mer pr. ltr. i stedet for å bære rimligere Diesel på kanner. Ene og alene pga at de ikke villa ha Biodisel på tanken Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Møkkalasset Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 (redigert) Den påstanden skulle jeg like å ha sett dokumentert. Selskapene over hele Europa har tillatelse til å blande inn inntil 5% biodiesel. Biodiesel er i utgangspunktet dyrere enn vanlig diesel, så jeg skjønner ikke logikken i at "ren" diesel skal være billigere. Men det utjevnes ved at biodieselandelen er avgiftsfri. (Miljøtankegang) Dyrere diesel på marina enn på land er bare et uttrykk for at det er mindre konkurranse og lavere omsetning enn mellom stasjoner langs veien. Når det er sagt så er vel dieselkostnadene på en seilbåt for en "pølse i slaktetida" å regne, kontra situasjonen for de med tungt motoriserte motorbåter. Redigert 5.Juli.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 6.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2012 Vi har tanket flere steder i Danmark i sommer hvor det har vært oppslag om at " denne tanken innholder ikke bio". Hvis man henter i kanner på bensinstasjoner får man bio. Det fiskerne her på Læsø fyller er uten bio. På marinapumper, de fleste er selvbetjente kortpumper ligger prisen på ca 12 dkr. På land en krone billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.