larsen2000 Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 Satt et garn forleden fra 4 til 8 meters dyp. Fikk én lyr og én hummer (kasta uti igjen) samt masse brennmaneter på 50 meter garn.. Bør det settes dypere for å få stor matfisk? Link to post
tb55 Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 En bekjendt setter garn etter breiflabb på 80 -100 meter......:-) Link to post
glalaksen Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Larsen hvor i landet holder du til? Og hva slags fiske er du ute etter? og hva er maskevidden på garna dine? trenger ikke sette dem halvveis til Kina, men det er mye som spiller inn. En kompis fikk ei kveite på 50 kilo for et par uker siden. på tre meters dyp. Riktignok på en magic minnow, men store fisker kan stå grunt. Som 10-12 åring fikk jeg en torsk på lysbotten som kom seg unna tredje gangen jeg prøvde å få den ove ripa. Den var stooor. Link to post
glalaksen Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Her har du enda mer du må ordne hvis det skla bli storfangst. https://baatplassen.no/i/topic/93030-hvordan-faa-mer-fisk-forklaringen-paa-haill-viktig-aa-vite/ Link to post
larsen2000 Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Østlandet og har torskegarn. Ute etter god matfisk :-) Link to post
Ida Marie III Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Årtidene spiller også. Jeg setter stortsett torskegarn fra sept og utover. Oppunder jul har jeg ved flere anledninger fått mye stor torsk helt opp til 4 til 5 meters dybde. Men ellers er vel rundt 20 til 40 meter, vist du skal trekke for hånd. På denne årstiden er det for mye skit i sjøen, maneter osv til at jeg gidder holde på med det.. Lykke til, det er gøy... Link to post
glalaksen Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 På så grunt vann så spiller også lyset inn. Er det for lyst tror jeg du får lite fisk. En annen ting er vanntemperaturen. Fisken skal ikke stå lenge i garnet ditt før dne blir dårlig matfisk når vannet er "varmt" Og igjen, maskestørrelsen er veldig viktig. Jeg har to korte lenker med torskegarn. De såkalte fjordgarnene mine gir mye fisk under 2,5 kilo mens lofotgarnene gir mest fisk over 2,5 kilo. En fisker jeg kjenner byttet ut sine lofotgarn til seks omfar. Dette for å kun få fisk over 6,5 kilo som er ekstra godt betalt. Link to post
Krimart Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Men ikke grunnere enn 3 meter: http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/garn Link to post
glalaksen Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Larsen du får pakke garnene i koffereten og ta dem med nordover hvor det er fisk å få :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn