Martin Hugøy Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 hei eg har ein liten 5 hk som ikkje går som den skal den startar og går, men etter 2 minutt stopper den barre. Eg får starta den igjen, men vist eg gjer gass så stopper den igjen. Eg har rensa forgasseren og kjølevannet går som det skal, har sjekka eksosen ingen problem der heller vist du har noko forslag eller har hat samme problemet så hadde det vert fint om du sa da Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 (redigert) Velkommen mbord! Bytt plugg og bensin om bensinen er gammel. Sjekk om lufteskruen på tanken er åpen aller først Redigert 3.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 prøv å pump på slangen når den går.. se om den stopper da også? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Turbåt Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Vannproblemer kan gi slike utslag, særlig hvis motoren dør ved pådrag. Sjekk bensintanken og bensinslangen for vann. Tøm alt for vann, fra tank til forgasser, via slange og evt. bensinfilter. Hvis du får motoren i gang, la den gå, mens du samtidig tapper forgasserkammeret for bensin (løsne tappeskruen). Hensikten er å få fjerne alt av vann i systemet. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
FjordHT Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Kan også være skjært.... Når motoren har gått noen minutter blir den varm og metallet har utvidet seg til "driftsform" og mister kompresjon... Ta en kompresjonstest hvis ikke det de over ikke hjelper. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Hugøy Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 takk for gode svar skal prøve i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Hei, hadde samme problemet med min Yamaha 5 totakter 2005 mod i fjor. Demonterte forgasseren tre ganger.Det viste seg å være et geleaktig belegg i det første kammeret der bensinen kommer inn.(sikkert som følge av kondens). Brukte til slutt trykkluft til å blåse ren alle delene og dysene før jeg monterte sammen.(husk og telle antall omdreininger når du skrur ut tomgangsdysa) Har brukt Alron drivstofftilsetning på alle motorene siden. Anbefales. Lalima Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Pils Svart 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2012 Bytt bensin. Kan ha kommet noe vann i den, som vil lage problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.