Jump to content

Erfaringer med Tacar Boats?

Turbåt

Recommended Posts

Jeg ser det ligger en helt (for meg) kjent båttype på Finn.no nå. Den heter Tacar og ligger i kategorien Andre (Finn-kode 35352849). Prisen er 899.000,-.

Det er en båt produsert i Tyrkia og den ser fin ut, i hvert fall, i forhold til andre båter i samme klasse. Den som ligger på Finn er en motorbåt, 31 fot. Se produsentens hjemmeside her: http://tacarboat.com...h_10m_o_eng.htm

Er det noen her på forumet som har erfaringer med denne typen båt?

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Det skal jeg gjøre Bavaria32sport!

Bekreftet endelig kjøpet i går, gleder meg som en unge til å hente den etter at kommer hjem fra ferie!!

Skulle egentlig ikke ha båt før neste år, men kom over denne for en mnd tid siden og bare måtte ha den...

Så på den, likte den, skrapte sammen litt penger her og der, og et lån og plutselig kunne vi realisere å kjøpe den båten!

Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil.

Du ser forsåvidt også på en del av de nye scand'ene at de har gått mye ned i vekt. Som finnkode 34081309 f.eks, denne er 35 fot og veier 5000kg.

Og de er vel et godt merke som ikke lager for tynne skrog? Eller misforstod jeg hva du mente?

Det er forsåvidt en 33fot og ikke en 31fot. (iflg finn annonsen, og selger, og info jeg har om båten)

Redigert av Havfruen (see edit history)

Og Turbåt; det er jo denne som er annonsert på den finn-annonsen da; http://tacarboat.com..._10_fly_eng.htm

Utrolig fin båt sånn det virker på meg, og har visst vært lett å ha med å gjøre, og utrolig grei planløsning!

Gleder meg virkelig til å prøve den ut. Let etter en til, kanskje du er heldig!! :)

Ja, du har selvsagt helt rett, mea culpa! Gratulerer forøvrig så masse - veldig moro! Har selv vært mye i Tyrkia og setter stor pris på både land og folket der. Håper også båten passer inn i det bildet :smiley:

Jeg synes du er kjempetøff som hopper rett på en såpass stor båt - all min respekt for det! Du spurte om steder i Oslofjorden, der kan jeg varmt anbefale Sætreområdet, og spesielt Furuholmen - en perle :thumbsup:

Lykke til fremover!

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

jo takk takk.

Har vokst opp i båt, så kjenner jo til størrelsen. Men kjenner jeg er nokså nervøs selv.

Men iom at vi ikke har råd til å bytte båt hvert 3 år, og vi er en familie på 4, så måtte jeg gå for noe vi ville ha plass i i fler år fremover...

Meeen, man lærer alt med tiden, det viktigste er å være ydmyk, tørre å prøve og å ikke være for tøffe.. :)

Hei !

Jeg kjøpte den første av disse båtene som kom til Norge. 2 karer fra Tønsberg ønsket å starte med import av båter og bla. denne,men hadde ikke kapital tl å investere i den første som skulle prøves i det norske markedet. Skroget på båten er meget bra.Prøvde den i ganske grov sjø og syns den taklet det fint. Den gikk også fint i sjøen. Derimot slet jeg med lekkasjer gjennom/rundt vinduer ao andre sammenføyninger. Han som kjøpte båten sv meg måtte få støpt helt ny badeplattform pga at treverket som var innstøpt her var bgynt å råtne og vann kom inn i motorrommet. Det kan virke som mye båt for pengene,men den holder rett og slett ikke mål i forhold til scandinaviske båter. Mitt råd er.....styr unna denne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...