andersb Startet 4.Juli.2012 Del på Facebook Startet 4.Juli.2012 Hei, kjører ned til kragerø om morgenen den 23, denne turen er jo ofte endel hyggeligere om man har selskap fra andre båter, legger ruta relativt "sikkert" og langt ut og tar rakkeboene godt på utsiden før jeg tar inn ved langesund, og kjører indre led til kragerø derfra. Om noen vil slå følge, skrik ut, er det grov sjø går det ikke så radig, da jeg er for snill med båten, og meg selv til å orke dunk dunk, men er det roligere, marsjer jeg 40-45 relativt greit. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 men er det roligere, marsjer jeg 40-45 relativt greit. Blir det rolig vann er jeg redd det ikke er mange som kan slå følge :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 (redigert) He he he Kanskje han snakker Km/t... Redigert 4.Juli.2012 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Hei, kjører ned til kragerø om morgenen den 23, denne turen er jo ofte endel hyggeligere om man har selskap fra andre båter, "men er det roligere, marsjer jeg 40-45 relativt greit." Hvis det menes knop betyr vel ikke selskapet med andre båter noe større Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
RSL Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Jeg er redd det skal bli VEELDIG dårlig vær for at jeg skal klare å holde følge med mine 6-7kn.... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
andersb Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 760hk og "noen" NM diesel på bitteliten 32 fot "lav" har sine fordeler ja gutter ;) 40-45 er sånn hastighet at med vindstoppern oppe, og seteraden vippet ned er det "stille" i båten da man har nok fart på turboene til å drepe lyden, samt nok fart på båten til å ikke få turbinlyden inn, i tilegg er det ikke så høy fart at vind motstanden og vinden støyer. I tilegg går det VELDIG mye billigere i 40-45, enn 60+, samt man sparer maskinene ved å ligge på behagelige 2/3 turtall ;) Om jeg får følge med noen slår jeg gjerne ned farten, men noe særlig under 30 begynner bli kjedelig, da jeg endelig er i plan rundt 25 :o Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Er motivet for tråden selskap eller selvskryt? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Vinke Lanke Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Det hørtes ut som en grei båt. Det er mulig å gjøre unna en 3 ukers ferie på en snau uke i den båten skjønner jeg. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Da blir en 3 ukers ferie nesten som 2 måneder med ferie. Genialt! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
andersb Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Glem nå båten, jeg drar på seilferie til kroatia nå, så får vi se om noen andre skal ned samme dag når jeg er tilbake :) Har noen bekjente som skal ned 24, så vurderer utsette avreise 1 dag da, litt væravhengig. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Utsatte utreise til tirsdag morgen, og gav opp ved "verdens ende", yr sitt bølgevarsel var ikke helt riktig, heldigvis mye hyggelige folk i tjøme havn, gunstig havneleie og tilgang på spa også, ikke verdens værste sted å sitte "værfast". Havnen var mye forandret siden jeg var der sist for 15-20 år siden, vær obs på at restauranten stenger kl 22:00, vi prøvde på middag 22:04 ca, og gikk på liten smell, nabobåten hadde oppfattet vår situasjon og disket opp med middag, båtfolk er topp! Tuslet nedover til kragerø 08:00 med annen båt fra havnen, meget hyggelig familie med barn på tur i sin scand som tok sjøen flott. Drar nok fra kragerø > oslo på fredag om noen vil gå sammen da, tror vi snittet <15 knop, så den farten burde de fleste klare... ;) tankene på 20 fot syke, og ønske om radar var til tider ganske stort. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 (redigert) Det virker jo totalt meningsløst å ta en slik fin strekning i sånn fart. Her er det mye å og oppleve under veis når en har litt tid, faktisk mer enn nok til en hel sommerferie. Håper du hadde et preserende gjøremål i Kragerø siden det hastet slik. Redigert 25.Juli.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Det virker jo totalt meningsløst å ta en slik fin strekning i sånn fart. Her er det mye å og oppleve under veis når en har litt tid, faktisk mer enn nok til en hel sommerferie. Nå er det jo slik at ikke alle trives på sjøen, så de haster raskt avsted for å komme fortest mulig til land.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Og få den beste plassen i marinaen ... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sap_2000 Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Så om man beveger seg over et lengre strekk i høy fart, så trives man ikke på sjøen? Selv synes jeg det er greit å blåse ned til Jomfruland på noen timer og begynne ferien der. Strekningen Oslo-Tjøme-stavern har jeg sett og opplevet så mange ganger før at det er er helt greit å blåse forbi (svenner er flott dog). For meg begynner den flotte delen av kysten ved Risør. Ser ingen grunn til å bruke flere dager ned dit. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
andersb Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Jeg synes ikke strekningen uttaskjærs fra verdens ende, bort til langesund er dritspennende heller, folk er ganske rå til å gå off topic må jeg si ;) Folk som kjører fort inn mot, og inni marina for å sikre plass grenser dog til det latterlige, jeg er mere der at jeg alltid tror det er en plass, og er man hyggelig ordner det seg alltid :) Jeg er ikke pensjonist, så tiden min er kostbar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.