j-c Startet 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2005 (redigert) Jeg lurte på om noen har noen erfaringer med SMART sin bølgeoperert lensepumpe eller tilsvarende lensepumper. Hva er det som fungerer bra og hva burde vært forbedret med lensepumpen? Her er et bilde (17) og litt info om akkurat denne modellen: Bildet er hentet fra solbris.no Beskrivelse av lensepumpen Redigert 30.Januar.2005 av j-c (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Jeg lurte på om noen har noen erfaringer med SMART sin bølgeoperert lensepumpe eller tilsvarende lensepumper. Hva er det som fungerer bra og hva burde vært forbedret med lensepumpen? Her er et bilde (17) og litt info om akkurat denne modellen: Bildet er hentet fra solbris.no Beskrivelse av lensepumpen <{POST_SNAPBACK}> Første betingelse er at det er bølger der båten ligger. Har brukt slik en på ei jolle i over 10 år og den fugerer stort sett bra. Må passe på at filterinnsuget i båten ligger på dypeste sted i båten og forblir der. Renske filtret av og til. Eneste problem jeg opplevde var at hvis det regnet mye og det ikke bølget samtidig kunne båten fylles halvveis med vann. Det som da skjer er at båten ligger mye dypere i vannet og flottøren på pumpen som henger på utsiden vil forbli i øverste posisjon slik at den ikke får pumpet. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Første betingelse er at det er bølger der båten ligger. Har brukt slik en på ei jolle i over 10 år og den fugerer stort sett bra. Må passe på at filterinnsuget i båten ligger på dypeste sted i båten og forblir der. Renske filtret av og til. Eneste problem jeg opplevde var at hvis det regnet mye og det ikke bølget samtidig kunne båten fylles halvveis med vann. Det som da skjer er at båten ligger mye dypere i vannet og flottøren på pumpen som henger på utsiden vil forbli i øverste posisjon slik at den ikke får pumpet. <{POST_SNAPBACK}> Hei. Denne erfaring har eg og. Så vist du har mulighet til å feste flotøren til f.eks. en flytebrygge, er det å foretrekke. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Mener at det er en kule i bunnen/enden av denne pumpen, som kan henge seg opp. Da vil den pumpe vann også inn i båten. Bør altså sjekkes jevnlig for groe, rust etc. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Den har blitt diskutert før her. Sitér dette innlegget Link to post
j-c Svart 30.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Tusen takk for tilbakemeldingen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.