Jump to content

Erfaringer med SMART lensepumpe

j-c

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen har noen erfaringer med SMART sin bølgeoperert lensepumpe eller tilsvarende lensepumper.

Hva er det som fungerer bra og hva burde vært forbedret med lensepumpen?

Her er et bilde (17) og litt info om akkurat denne modellen:

Bilde

Bildet er hentet fra solbris.no

Beskrivelse av lensepumpen

<{POST_SNAPBACK}>

Første betingelse er at det er bølger der båten ligger.

Har brukt slik en på ei jolle i over 10 år og den fugerer stort sett bra. Må passe på at filterinnsuget i båten ligger på dypeste sted i båten og forblir der. Renske filtret av og til.

Eneste problem jeg opplevde var at hvis det regnet mye og det ikke bølget samtidig kunne båten fylles halvveis med vann. Det som da skjer er at båten ligger mye dypere i vannet og flottøren på pumpen som henger på utsiden vil forbli i øverste posisjon slik at den ikke får pumpet.

Første betingelse er at det er bølger der båten ligger.

Har brukt slik en på ei jolle i over 10 år og den fugerer stort sett bra. Må passe på at filterinnsuget i båten ligger på dypeste sted i båten og forblir der.  Renske filtret av og til.

Eneste problem jeg opplevde var at hvis det regnet mye og det ikke bølget samtidig kunne båten fylles halvveis med vann. Det som da skjer er at båten ligger mye dypere i vannet og flottøren på  pumpen som henger på utsiden vil forbli i øverste posisjon slik at den ikke får pumpet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei.

Denne erfaring har eg og.

Så vist du har mulighet til å feste flotøren til f.eks. en flytebrygge, er det å foretrekke.

Steinar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...