glaserud Startet 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2012 Skulle "bare" montere nye fester til kalesjen (vriknapper istf. trykknapper) i alulista i toppen av vinduene på båten. Siden disse har 2 skruehull mot for 1 på de gamle, valgte jeg å bytte ut skruene. Det var en bommert. Boring gikk greit, men mens de gamle skruene var 5/8 ", var de nye 16mm. Virker jo ganske likt? Det tenkte jeg også, helt til jeg strammet skruen og glassruta svarer med et høylydt *KANAKK*. *sinnapåsegselvnå* Heldigvis tok jeg den firkanta ruta i front, og ikke de bøyde spesialglassene på sida. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 (redigert) Er dette til info? Eller forsvant poenget med tråden underveis Litt slem nå kanskje .... Men det var jo dumt da, men samtidig bra det ikke var de glassa som trolig ville blitt vanskelig og dyrt å erstatte; hell i uhell er vel passende beskrivelse for dette. 1 tomme er 2,54 cm, så da burde 5/8 tommee bli 1,59 cm, dette til info. Redigert 4.Juli.2012 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Den er sur å svelge glaserud. men det føyer seg vel fint inn i rekken "livets læring" elns :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
glaserud Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 SeaRay: Det var vel ikke så rare poenget med tråden, annet enn å slippe ut litt frustrasjon. Og ja, jeg vet at 5/8" er litt mindre enn 16mm. Det var på en måte problemet. :) Romerike Glass på Lillestrøm skulle lage nytt glass til i morgen, så da ryker vel ikke hele sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Man skal ikke undervurdere et forum for å få ut frustrasjon! Våre, ofte kvinnelige, partnere forstår ofte ikke slikt, her får du medfølelse :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kenneth 81 Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Du får ta deg ei trøstepils så blir livet straks mye triveligere Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.