Lettrus Startet 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2012 Kontrollstrålen på motorene er sterk og fin 99% av tiden. Men av og til blir den markert svakere, slik at jeg kan se at den buer før den treffer sjøen (rusing av motor hjelper lite). Vannet er likevel ikke mer enn lunkent. Er det noen termostat på denne motoren som kan forårsake dette? Ellers mistenker jeg at det ligger noe rusk og stenger et sted. Impeller er byttet, så det bør ikke ligge noe i pumpehuset. Jeg har hatt av slangen som går fra toppen av blokken, uten å finne noe. På toppen av blokken sitter det en 90 grader messingbøy som jeg ikke tør skru av fordi jeg er redd den skal knekke. Noen tips til hvor jeg skal lete? Skeptisk til å skru for mye på en så gammel motor, det er store sjanser for å lage flere problemer enn man løser. Er det noe farlig å kjøre med dette - hvor mye vann trenger egentlig motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Vet at iallfall 10hesteren har uttaket til kontrollstrålen etter termostaten, veldig bra løsning da man kan se at termostaten fungerer. Dette er nok årsaken, da vil den være svak når motoren er kald (etter oppstart) og varierer mellom svak og sterk under belastning. På alle andre motorer jeg har hatt er uttaket foran termostaten, da risikerer man å kjøre med et defekt termostat uten å være klar over det. heldigvis 'fryser' de normalt i åpen stilling. Du kan også prøve å stake opp hullet med ståltråd, er svært vanlig at dårlig stråle skyldes rusk som setter seg fast i den trange passasjen. men da vil strålen være svak hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Jeg ville prøvd å stake opp hullet og slangen med tykt fiskennøre( f,eks 080) den er fleksibel og skader ingenting. Det hjalp på en Suzuki 65 jeg hadde for noen år siden... Lalima Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.