Jump to content

Sommer 2012 - Hvem er på båtferie nedover V-siden av Oslofjorden?

strawberry

Recommended Posts

Hei!

Har vært på båtferie kun i to dager, fra Asker. Foreløpig fortsatt i Tønsbergfjorden. Mitt inntrykk så langt: veldig få båter, fint vær, blide folk, og ikke minst båter av eldre årgang dominerer mer enn før. Er dette en erindringsforskyvning? Tror de med mindre båterfaring at det er møkkavær? Solen stråler, samt noen små cumulusskyer over land!

God sommer!

Mvh.Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Du er enten dårlig vant eller på feil sted, var innom marinaen i Tønsberg tidligere i dag, og det var greit med båter ute da, kjørte også gjennom Vrengensundet for et par timer siden, og det var greit med båter der også, ikke så mye som det vanligvis er i helgene midt i fellesferien, men fortsatt bra med båter til en hverdag å være, det er nok ikke alle som har ferie enda da jeg har registrert tidligere i uken at det ofte tar seg opp en del med trafikk etter fire-fem tiden på ettermiddagen ?

En del folk rundt i hele vestfjorden også, bryggen på Gåsøykalven var godt bedekket for noen timer siden, men kan være enig i at det er mye eldre båter ute om dagen, uten at jeg har lagt noe spesielt merke til at det er mer enn tidligere.

Er det slik at de med eldre båter har mer erfaring enn de med nye båter

Personlig synes jeg det er hyggeligere utpå desto færre andre båter det er, men det er selvfølgelig bare meg som er litt sær (eller at svært mange tydeligvis har veldig dårlig tid, og kjører som idioter).

Været er forøvrig bra, og det var vel også meldt fint vær og lite vind i dag slik at det er vel lite tvilsomt at noen har trodd det skulle være dårlig vær, selv om mange nok ikke drar på langtur over helgen når det er meldt dårligere vær på Lørdag/Søndag ?

God sommer!

Redigert av adeneo (see edit history)

Tja, har jo hengt nedover her siden midten av forrige århundre. Har opplevd det slik de senere årene at det har vært stint i Tønsberg og desslike. Desto færre i uthavner. Synes også at det er fint med litt luft mellom båtene. Ser at det tetter seg til mot helgen, men holder fortsatt på at det er mer garvede båtfolk og mindre båte, i størrelse. Mon det er en ønskedrøm. -og, ja, sommeren blir god!

Mvh. Strawberry

Vi drar nedover sørlandskysten i fire uker med avreise førstkommende søndag.

Passer oss utmerket om det skulle var moderat med båter nedover. Svenskekysten er foretrukket av så mange, men når jeg har ferie i fellesferien, er det for meg helt uaktuelt. Da er det så tett med båter nedover der at det er som å seile i en gedigen regatta i fire uker. Kø er det nok av på landjorden, så jeg nekter å oppsøke det samme på vannet.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Hvis kolonne er å bli 'gnudd' mellom hekksjøgeneraler så anbefales det overhode ikke. Ro over kursutsetting og kartreferanser/avlesning av kartplotter/GPS er nok å foretrekke. Foreløpig er det luftig og fint mellom båtene, både i byene, og ikke minst, utpå skjæra! Mvh. Strawberry

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...