Jump to content

fortøyningstau fra netthandelen

kverna@start.no

Recommended Posts

falt for fristelsen til å handle fortøyningstau og fangliner (det er det de kaller det) fra fra netthandelen.

Alt såre vel, og ser greit ut.. men,- når det kom litt vann på tauene, så kan jeg vel skrive under på at disse ikke er fargebestandige.

Tauene er blå i farge, og det formelig renner blå saft fra de når de er våte. Lagt de oppe i en bøtte med varmt vann, og gjentatt et par ganger.

noen tips til annet jeg kan gjøre med tauene, utenom å putte de i vaskemaskinen?!

Du har vel rettigheter, selv om du har handlet hos Netthandelen? Tau som lekker farge i slik grad at du ser fargen renne av tauet ville jeg sagt er tau som ikke oppfyller "vanlige" krav til tau. Ifølge annonsen hos Netthandelen skal tauene være resistente mot sollys. Ikke rart det, så lenge fibrene er overmalt med vannmaling.. Ville ha klaget og fått pengene igjen? Brukt kjøpsloven, angrefristen ved netthandel, klag på feil på produktet, osv. Og så heller kjøpt tau på Biltema eller lignende forhandlere med OK tau til en Ok pris.

Sant nok,- men ga totalt 400 spenn for 4 fortøyningstau inkl. strekkavlaster, samt 2 "vanlige" tau med øyespleis. Da bryr jeg meg ikke om å reklamere. Enig i at tau fra jula/biltama etc. er helt greie,- men kjenner jeg ikke er så god på å spleise tau.

Satser jo på at fargen blir vasket ut på et tidspunkt?!

Ikke galen pris det nei! Mulig du kan få vasket dem i en vaskemaskin brukt til filler, f.eks. hos vaskerne på en skole, der du jobber eller lignende? Der jeg jobber har jeg brukt vaskemaskinen til tauvask, dette er en skikkelig stor og grov maskin som tar unna mye om gangen. Og så er det ikke så farlig om det kommer litt farge i en vaskemaskin beregnet for filler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...