Tjond Startet 6.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2012 (redigert) Sitter her i båten og ser vannet presser seg gjennom og langs sømmene. Hadde en real vask av den i våres og alt av impregnering er nok vasket ut. Måtte ut å legge over en plastpresenning for det kom jaggu en real skur. Og mer er i vente i morgen. Selve duken skal få en runde med vanlig kalersjeimpregnering, men er det ikke noe som heter sømimpregnering? Og hvor kan jeg få kjøpt det? Ligger i Son så bør være i området her. Ønsker alle en god norsk sommer (akkurat som nå). Redigert 6.Juli.2012 av Tjond (see edit history) Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
jsw Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Det ligger jo en liten båtforretning på torvet i Son, + en bra VP forhandler i båthavna. Om de ikke har noe, vet de kanskje? Manskow i Moss, på Jeløy, bør også ha noe. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Atrox Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Manskow i moss er long gone - gikk konkurs i fjor vinter. Men antar at både Jeløy båtsenter og Seatronic har det du leter etter. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Det var båtutstyrbutikken som ble avviklet. Manskow og kalesjeverkstedet lever i beste velgående fortsatt.De har i hvertfall impregnering. Mulig de har til sømmer også. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 (redigert) Xxl har søminmpregnering til telt. Det funker. Må nok ta drosje, ca 3 km fra havna Båtutstyrsbutikk på torvet i Son. Mulig de har Redigert 7.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Stabil er bra hvis du finner er fargehandel i nærheten: Se egen test utført for noen år siden, like ttet enda: https://baatplassen.no/i/topic/57338-kalesjeimpregnering-egenutfoert-test/ mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Tjond Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Hei båtfolk. Takk for tips. Måtte få lagt over noen presenningsfiller som nødløsning, men skal sjekke på mandag de enkelte aktører. Hvordan er det med andres kalersjer i disse regn fulle tider? Ser de 16 mm som Yr varslet skulle komme i dag, har fordampet ti ynklige 0,8mm.l Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Tjond Svart 2.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Kjøpte noe "klin" på XXL. Var vel ment til skinn/sportstøy. Smurte inn sømmer og ser jammen meg ut til å funke!. Ulempen er jo at dette voks, og trakk inn i stoffet. Antydning til "mørke striper" utvendig sømmer, men kalersjen er en Sagen fra 2005 så kan leve med det. Er sømmet om en gang samt byttet et par vinduer, og må vel si det er en grei levetid uansett for en kalersje. Har ellers brukt BT sin impregnering på duken, og er svært overrasket over resultatet av denne melka som er på flaskene. Den funker!! Den er tør innvendig, enda vannet "står" i enkelte groper i duken. Vet jo ikke holdbarhet, men å "svampe" inn en ny flaske skal vel la seg gjøre. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
jsw Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Bivoks har jeg bruks i maange år - til skoene mine! Flotte greier der BT impregnering har jeg ikke prøvd på båten. Men hvorfor ikke? Du er iallefall fornøyd, ser det ut til. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.