Gtir_man Startet 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2012 Har kjøpt meg en garmin gpsmap 421 som jeg koblet opp i går. Etter en test utpå ser jeg at gps knop viser 10 knop for mye .. Hvordan er det mulig ? Finner ingen sted i meny som kan fikse dette. Den er testet mot iPhone og iPad med navionics og GPS lite. IPhone og iPad viser likt (9-10knop) mens gpsmap 421 viser 19-20.. Sitér dette innlegget Link to post
sjore Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Det kan jo rime med at den innstilt på Km/h... Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 (redigert) Sikkert et dumt spørsmål, men er du sikker på at Garmin GPS'en viser fart i knop og ikke km/t. ...................Litt sen med å trykke på post knappen Redigert 7.Juli.2012 av Lett match (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Hmmm.. Står jo knop ved siden av talla da. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 SOG - knop . Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Det er nok km/t som vises i stedet for knop. Koplet akkurat "samme" plotter i min båt(521), og jeg lurte fælt på samme "problemet". Du må inn i menyen for konfigurering (innstillinger) for å forandre dette i fra metrisk til nautisk. Det som imidlertid skjer er at du da i tillegg til knop , også får alle dybder,mål etc. i fot (feet). Så enten knop og fot eller km/t og meter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 (redigert) SOG - knop . SOG betyr speed over ground. Den farten kan måles i ulike enheter Om du har rett posisjon på gps er jeg redd dette avviket kun skyldes brukerfeil Redigert 7.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Da skal jeg sjekke.. Takk for info Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Hadde samme oppløftende fart jeg også men gikk opp for meg at noe var galt da jeg plutselig ble forbikjørt av Flaggruten . Som nevnt så er det nok lurt å gjøre som jeg ikke gjorde, å lese litt bruksanvisninger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.