Jump to content

Får ikke tømt septiktank , Yamarin 76dc !?

Andresh

Recommended Posts

Noen som har noen tips her?

Kjørte i dag utaskjærs og skulle tømme septikken da den stod på 90 %. Vridde om den røde hovedkranen i fart men lite/ingenting skjedde, sank vel til 60-70 % iløpet av 30-40 min......

Kan det være føleren i tanken som viser feil tro?

Åpn opp tanken og se. Ellers så kan det jo være en propp... Viktig å tømme så ofte som mulig og bruke mye vann.

Føleren kan godt være synderen, også disse må vedlikeholdes om det er en føler inni tanken. Ta opp og gjør rent.

Jeg har røde huskelapper på førerplassene for å tømme septiken. Jeg skyller også septiktanken med ferskvann flere ganger i løpet av sesongen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Får vel løsne tanken å sjekke fysisk om den er tom....

Må si jeg er ikke heeelt fornøyd med den driteren! Jeg har alltid trodd at på denne typen så pumper du inn saltvann. På min er det kun vakuum så drar det ut til tanken.....noe som gjør at det alltid må noen kopper vann till for å spyle ned evnt paipir rester osv.

Skal det virkelig være så simpelt ?

VELDIG fornøyd med selve båten, men toalett løsningen er håpløs mener jeg etter 2 netter i båten, med kone og 1 barn på 7.

På min er det kun vakuum så drar det ut til tanken.....noe som gjør at det alltid må noen kopper vann till for å spyle ned evnt paipir rester osv.

Da tipper jeg du har glemt og skru opp krana til sjøvannsinntaket. Sitter inni i stikklugaren, skru opp det hvite lokket, så sitter krana innenfor. :)

Forøvrig tror jeg det er føleren som ikke virker, du merker hvis tanken er full.

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Lagavulin: ser du har samme type båt....

Hvor lenge kan du ligge på batteri?

Jeg har helt nye batteri men hver morgen denne helgen våknet jeg til lunken melk siden service batteriet var tomt!!! Kun kjøleskap som står på hele dagen/natten.

Så jeg måtte ut på " fisketur " for å lade opp batteriene. Skal det være sånn?

Jeg hadde samme problem på en 2007 modell 76DC. Septiktanken var tom, selv om måleren sa det motsatte. Den ble aldri helt til å stole på.

Ang batteri, så høres det ut som om du enten har et defekt batteri (det skjer jo selv med nye batterier), eller at du ikke har ladet det helt fullt. En liten fisketur lader ikke batteriene helt opp. Jeg husker ikke hvor store batterier denne båten har, men det kan fort være snakk om lading et døgn for å få ladet fullt.

Redigert av Los Endos (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...