Jump to content

Kjøpte meg ny båt idag, Pioner 14 Active

haugi

Recommended Posts

Etter at Askeladden min prøvde og ta livet av meg morges var ikke turen lang for å kjøpe ny båt. Askeladden ville hive meg på sjøen etter at den traff ei bølge litt forkjært, og fikk et krumspring av en annen verden. Har vært litt ustabil i det hele tatt syns jeg.

Valget av nybåt falt da på den nye 14 foteren til Pioner. Hadde lest en test på den tidligere og jeg likte det jeg leste, og etter jeg fikk den på sjøen og satte beina i den for første gang kjente jeg med en gang at dette føltes riktig. Veldig stødig og sikker. Fikk ikke prøvd den skikkelig i bølger, men den virker fin der også i det lille eg fikk til. Liker spesielt godt de mange rommene som finnes under benkene.

Motoren jeg har på den er en 9,9 Yamaha Enduro, og med denne fikk jeg 17 knop. Er ikke sikker på om denne yter 15hk, men det skal sjekke med tid og stunder

Er det andre som lurer på å kjøpe en båt i denne klassen, så er denne fullt ut å anbefale :thumbsup: Kan ikke skjønne annet enn at dette blir en storselger for Pioner.

Redigert av haugi (see edit history)

Gratulerer med ny båt ! Har en pioner 13 som vi er veldig fornøyd med, men har likevel lurt på å bytte til den nye 14 foter'n. Den ser både flott og praktisk ut . Lurer på hvordan den går med litt mindre motor enn det du bruker, tenkte å bruke en 6-8 hk, da vi nesten bare bruker båten til fiske og småturer.

• 2 år senere...

Denne Pioneren (den nye 14-foteren) - er den selvlensende? Hvis ja, lenser den kun i fart, eller også når den ligger stille?

Hei.

Den er helt tørr på dørken når den ligger ute.

Vannet renner ned i noen kanaler i dørken + to hull i hekken. Kanalene tømmes med en gang du begynner å gå.

Utrolig stødig og grei båt. Har den på andre sesongen.

• 1 år senere...

Om det er en F20 du har så går den ca 22 knop. Jeg hadde en sånn tidligere men den ble stjålet, har nå en Suzuki DF20. Styrekonsell er en fordel om du skal bruke den til mye turkjøring, jeg valgte vekk alt utstyr siden jeg bruker den mest til fiske og teiner. Er noe tung og få opp i plan, men går fint når du er kommet opp. Går også greit å kjøre i noe sjø.

Redigert av haugi (see edit history)
  • 5 år senere...
haugi skrev On 7.7.2012 at 18.51:

Etter at Askeladden min prøvde og ta livet av meg morges var ikke turen lang for å kjøpe ny båt. Askeladden ville hive meg på sjøen etter at den traff ei bølge litt forkjært, og fikk et krumspring av en annen verden. Har vært litt ustabil i det hele tatt syns jeg.

Valget av nybåt falt da på den nye 14 foteren til Pioner. Hadde lest en test på den tidligere og jeg likte det jeg leste, og etter jeg fikk den på sjøen og satte beina i den for første gang kjente jeg med en gang at dette føltes riktig. Veldig stødig og sikker. Fikk ikke prøvd den skikkelig i bølger, men den virker fin der også i det lille eg fikk til. Liker spesielt godt de mange rommene som finnes under benkene.

Motoren jeg har på den er en 9,9 Yamaha Enduro, og med denne fikk jeg 17 knop. Er ikke sikker på om denne yter 15hk, men det skal sjekke med tid og stunder

Er det andre som lurer på å kjøpe en båt i denne klassen, så er denne fullt ut å anbefale :thumbsup: Kan ikke skjønne annet enn at dette blir en storselger for Pioner.

Hei har du enda denne båten ? hvordan har den oppført seg for deg i ditt eie , jeg vurderer sterkt denne , nu er den lovlig til 25 hester.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...