haugi Startet 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2012 (redigert) Etter at Askeladden min prøvde og ta livet av meg morges var ikke turen lang for å kjøpe ny båt. Askeladden ville hive meg på sjøen etter at den traff ei bølge litt forkjært, og fikk et krumspring av en annen verden. Har vært litt ustabil i det hele tatt syns jeg. Valget av nybåt falt da på den nye 14 foteren til Pioner. Hadde lest en test på den tidligere og jeg likte det jeg leste, og etter jeg fikk den på sjøen og satte beina i den for første gang kjente jeg med en gang at dette føltes riktig. Veldig stødig og sikker. Fikk ikke prøvd den skikkelig i bølger, men den virker fin der også i det lille eg fikk til. Liker spesielt godt de mange rommene som finnes under benkene. Motoren jeg har på den er en 9,9 Yamaha Enduro, og med denne fikk jeg 17 knop. Er ikke sikker på om denne yter 15hk, men det skal sjekke med tid og stunder Er det andre som lurer på å kjøpe en båt i denne klassen, så er denne fullt ut å anbefale Kan ikke skjønne annet enn at dette blir en storselger for Pioner. Redigert 7.Juli.2012 av haugi (see edit history) Link to post
FM 8-12 Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 gratulerer med ny båt, den hørtes absolutt ikke dum ut Link to post
12345 Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Gratulerer med ny båt ! Har en pioner 13 som vi er veldig fornøyd med, men har likevel lurt på å bytte til den nye 14 foter'n. Den ser både flott og praktisk ut . Lurer på hvordan den går med litt mindre motor enn det du bruker, tenkte å bruke en 6-8 hk, da vi nesten bare bruker båten til fiske og småturer. Link to post
SF Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Askeladden 14 som finner på sånnt noe tull, ikke mulig her lukter det brukerfeil lang vei Hva skal du med en pioner eller Askeladden for den saks skyld, blir ikke disse litt store i daviter bak på Nidelven. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ivar Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Hva slags askeladd? de har vel rundt 4 forskjellige i den størrelsen Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ronald Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Denne Pioneren (den nye 14-foteren) - er den selvlensende? Hvis ja, lenser den kun i fart, eller også når den ligger stille? Link to post
TheUrgeMan Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Denne Pioneren (den nye 14-foteren) - er den selvlensende? Hvis ja, lenser den kun i fart, eller også når den ligger stille? Hei. Den er helt tørr på dørken når den ligger ute. Vannet renner ned i noen kanaler i dørken + to hull i hekken. Kanalene tømmes med en gang du begynner å gå. Utrolig stødig og grei båt. Har den på andre sesongen. Link to post
LM 605 Svart 16.September.2015 Link til dette innlegget Svart 16.September.2015 Hvordan går denne med en 20 hk. Yamaha. Ser den også leveres med konsoll. Må vel være en fordel, da man slipper å sitte og holde i motoren hele tiden. Link to post
haugi Svart 17.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2015 (redigert) Om det er en F20 du har så går den ca 22 knop. Jeg hadde en sånn tidligere men den ble stjålet, har nå en Suzuki DF20. Styrekonsell er en fordel om du skal bruke den til mye turkjøring, jeg valgte vekk alt utstyr siden jeg bruker den mest til fiske og teiner. Er noe tung og få opp i plan, men går fint når du er kommet opp. Går også greit å kjøre i noe sjø. Redigert 17.September.2015 av haugi (see edit history) Link to post
LM 605 Svart 17.September.2015 Link til dette innlegget Svart 17.September.2015 Takk for svar haugi. Har du noen erfaring med Pioner 15 standard, eller Pioner Viking (15), kontra Pioner 14 Activ ? Disse er jo litt større, men kanskje noe mere "gammeldags" i skrog/innredning.? Link to post
haugi Svart 17.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2015 Har ingen annen erfaring utenom at en kjenning har 15 standard, også han er storfornøyd med den. Den er en del større oppi om jeg ikke husker feil. Link to post
tiestot Svart 16.April.2021 Link til dette innlegget Svart 16.April.2021 haugi skrev On 7.7.2012 at 18.51: Etter at Askeladden min prøvde og ta livet av meg morges var ikke turen lang for å kjøpe ny båt. Askeladden ville hive meg på sjøen etter at den traff ei bølge litt forkjært, og fikk et krumspring av en annen verden. Har vært litt ustabil i det hele tatt syns jeg. Valget av nybåt falt da på den nye 14 foteren til Pioner. Hadde lest en test på den tidligere og jeg likte det jeg leste, og etter jeg fikk den på sjøen og satte beina i den for første gang kjente jeg med en gang at dette føltes riktig. Veldig stødig og sikker. Fikk ikke prøvd den skikkelig i bølger, men den virker fin der også i det lille eg fikk til. Liker spesielt godt de mange rommene som finnes under benkene. Motoren jeg har på den er en 9,9 Yamaha Enduro, og med denne fikk jeg 17 knop. Er ikke sikker på om denne yter 15hk, men det skal sjekke med tid og stunder Er det andre som lurer på å kjøpe en båt i denne klassen, så er denne fullt ut å anbefale Kan ikke skjønne annet enn at dette blir en storselger for Pioner. Hei har du enda denne båten ? hvordan har den oppført seg for deg i ditt eie , jeg vurderer sterkt denne , nu er den lovlig til 25 hester. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn