Super73 Startet 7.Juli.2012 Del på Facebook Startet 7.Juli.2012 Jeg har nettopp kjøpt en Finnmaster 7600 med VP D4-210hk/mod 2005. Båten har to batterier, men uavhengig av batterivelgerens posisjon har jeg alltid strøm på alt. Jeg har altså ikke definerte start / forbruksbatterier. Med bryter i posisjon 1&2 har jeg mer strøm til starteren, så da vet jeg hvertfall at batteriene er paralelllkoblet i denne posisjonen. Har ikke fått testet at det bare er batteri 1 som er i bruk med bryteren i pos 1, og tilsvarende bare batteri 2 med bryter i pos 2, men det regner jeg nesten med? Videre er det slik kjøleskap og kokeapparat er koblet utenom hovedbryter. Spesielt kjøleskapet er jeg redd for å glemme å skrue av etter endt tur..... Noen som kan svare meg på om dette er originalt oppsett på denne båten, eller har tidlige eiere vært kreative? Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Hei, og gratulerer med ny båt. Har en Finnmaster 7050 (KAD 32) 2006 mod. På min batterievelger er følgende; 1=forbruk (+ 1&2) og 2=start. Mener å husker at varme og kjøleskap fungerer uansett, men at de bruker Nr 1. Tror det står beskrevet i en bisetning i intruksjonbokem. Tror alt er orginalt oppsatt fra leverandør. Kjeleskapet forsøker jeg "rutine" med å trykke bryteren ned, men bruker det skjelden på korte turer. På lengre turer står det på uansett, men har ikke hatt de lange oppholde i "uthavn" uten strøm. Lykke til Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.