oysti Startet 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2012 Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 (redigert) Hvor kobler jeg minus her? Trenger en akutt løsning for kvelden for å ladde litt batteri. Tenkte å koble direkte fra dynamo til batteri. Redigert 8.Juli.2012 av oysti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 B+ til batteripluss. B- elr gods til minus alt ettersom det er topolt eller enpolt dynamo. D+ til ladelampe. evt W til turteller om turtelleren er koblet til dynamo. Vanlig på diesel Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Kan ikke finne B- noe sted ser du. Da er det nok i godset da vel? Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Jeg har kjempet litt med ladingen ser du. Og når jeg kiket på dynamoen så hang ledningen som står på D+ løs. Så jeg anntok den skulle dit. Har nettopp fått båten, så jobber med å få oversikt over alt ennå :) Men lar jeg den stå på D+ så lyser "engine"-lyset mitt når båten går. Setter jeg den på "+" lyser det når tenningen er av. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Ja da er nok - i godset. hmm. Ja D+ må iallefall være tilkoblet for å starte ladingen. Ledningen derifra skal komme fra tenningslåsen gjennom en lampe. Noen ganger må man litt opp i turtall et øyeblikk for ladelampen skal slukne. Om der er slik så hjelper det ofte å sette inn en 5w lampe istadenfor en 2w Sitér dette innlegget Link to post
oysti Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Supert! Ga litt turtall, og da slukket lyset. Men da er jo alt som det skal da :) Da har rett og slett D+ kabelen vært frakoblet siden jeg fikk båten. Tredje turen nå :) Hjertelig takk for super hjelp!! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Det er det da. Flotte greier! Bare hyggelig :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.