AlisAtAn Startet 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2012 Jeg har lekt med tanken om å kjøpe en seilbåt for å bo i når jeg skal studere i Tromsø 2013/14. Krav/ønsker til båten: *Innebygd toalett med septik (Ikke PortaPotti) *Lettseilt nybegynnerbåt *Må kunne seiles solo *Bygd for "Nordiske" forhold *Godt med sengeplass, jeg er 186cm, og vil kunne strekke meg. Mulighet for enkel ombygning til dobbeltseng hadde vært flott, mulig kjæresten hiver seg med, kjipt å måtte ligg adskilt. *Budsjett på 30.000 *Rundt 27-28fot (Inspill?) Båten blir bopel 90% av tiden, men vil også brukes til koseturer med venner, fiske, muligens dykking hvis det ikke er for mye å be om. Ser for meg at det kan bli mye dagsturer, men også langturer på sommeren. Etter å ha lest alt jeg har kommet over av lignende tråder, virker det som om de fleste blir anbefalt enten Maxi 77 eller Albin Vega. Vega vil nok være mest intressant for meg av disse, da den kommer med toalett. Er det noen som vet om disse har septik, eller pumper rett ut i sjøen? Hører det er ulovlig nå, og vil uansett være svært uhøflig i båthavna, hvor båten vil være det meste av tiden. Alternativer til Albin Vega? Er det vanskelig å skaffe seg nogenlunde sentral båtplass i Tromsø for vinteren? Vet det kan være lange ventelister på båtplass der, men er vel alltids noen som tar båten opp om vinteren, og vil være åpen for en leieavtale? Hvordan er det med å kjøpe seg båt i Sverige? Har staten noen mulighet til å sjekke historien til båten under førstegangs registrering? Kjæresten er Svensk, hva skjer om båten står i hennes navn, og er i Norge over vinteren, eller om jeg bruker båten uten henne ombord? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Mange krav til liten pris dette, men ett par båter finnes da på finn.no om en er villig til å fikse litt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35522521 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34846891 Ett par ting eg anser som viktige i en båt er gode køyer og ståhøyde, blir fort lei om ein må bøye seg overalt. Trur du skal ver forsiktig med a "smugle" en båt til Norge. Blir uansett små summer å unndra i denne prisklassen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.