Osken Startet 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2012 Noen som veit tenningsrekkefølgen på ein Volvo Penta 41P? Motoren vil ikkje starte, så no er det justering av tenning og ventiler som står for tur. Stemmer det at ventilklaringen er 0,40 mm? Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 https://baatplassen.no/i/topic/16443-volvo-penta-3x4x300-serien/ Her har du link til databasen på forumet. Her finner du det du trenger. Kom dette problemet plutselig? Du bør sjeke drivstofftilførselen før du tar drastiske tiltak, men dei du har tenkt på er bra å gjøre uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Osken Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Har sjekka dieseltilførselen ja, samt justert ventiler, opningstrykket på dysene og dieselpumpa. Likevel starter den ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Har du gått igjennom lufte prosedyren? Om du har byttet filtre eller kjørt tanken tom for diesel kan du ha fått luft i systemet og da er eneste fiks å lufte. Start med filter, så diesel pumpen (IP) og deretter alle dyserør. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Osken Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Lufteprosedyren har eg vert gjennom ja. Hadde motoren igang i går kveld, da med hjelp av silikonspray. Da gikk den fint på tomgang i ca 15 min. Stoppa og starta den fleire ganger på dei 15 min, og da starta den umiddelbart da eg vei om nøkkelen. Men idag var den død, igjen. Vel og merke uten startgass/silikonspray. Har forøvrig lagt ut nytt emne idag, VP 41P starter ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Så ditt andre innlegg , men jeg har bare en anelse , siden du hadde den i gang og at den startet flere ganger etter hverandre og dagen etter vil den ikke starte....... kan høres ut som at Dielsel tilførsel ikke er tett , vis Dieselen siger tilbake pga en tettning i en banjo skrue eller noe, slik kan dette skje , vel jeg ville montert på en pumpe på tilførsel slangen mellom tank og matepumpe ,en slik en som brukes på slangen til tanken på påhengsmotorer ,da kan du klemme på denne når du lufter ,det er mye lettere å lufte disse motorene med en slik en ,har dette selv , da ser du lettere om det har kommet luft inn i systemet over natta i og med at den ikke vil starte ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Osken Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Den med slangen som du beskriver med pumpe som på ein påhenger er eg heilt med på. Har ein kamerat som har gjort akkurat samme som deg og det funker utmerket. Men no starter motoren fint etter justering av tenning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.