åAasen Startet 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2012 (redigert) jeg skal oppgrade min Suziki dt 9.9 (2001) til 15/13,8 hk. jeg har blitt fortalt at jeg må fjerne en skrue og en plate (plomberinga) som er under drivhjulet, men hvor er drivhjulet? Antar at det er under snorstarten. kan noen forklare meg hvor drivhjulet er, eventuelt hvor plomberinga er? hva må jeg demontere for å ta vekk plomba? Redigert 8.Juli.2012 av ÅsmundFraMolde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Hei Det heter svinghjul eller flywheel på utenlansk. Det er det som sitter på toppen av motoren din og går rundt når motor er i gang. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Tampeservice Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Hmm, tviler på at plomberingen sitter under svinghjulet. Nå kjenner ikke jeg Suzuki så godt men jeg vil anta at plomba sitter i forgasser eller innsuget. Fare for at jeg har gått glipp av noe og tar feil men jeg ville sjekket dette før du tar jobben med å demontere svinghjulet. Det kan sitte godt og uten avdrager veldig hard å få av! Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Det er nok ikke slik at du trenger å ta av svinghjulet. Sitter nok en sperre som stopper armen rett under der. Jeg vet ikke hvordan det er på denne men på min 86 modell fikk du 15 hk ved å fjerne en slik skrue (når det var gjort kjente man et ekstra klikk på gasshåndtaket når man vred til full gass) I tillegg måtte man bytte reed ventiler, dyser i forgasseren og eksospipe Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.