skage Startet 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2012 Vi stater ferien om en uke og skal nedover til Tyskland. Vi er relativt godt kjent ned til København men mangler erfaring fra her og nedover. Vi hadde vel en plan om og seile ned til Kiel eller noe, plassere båten der en dag eller to og ta en utflukt med tog til Berlin. Vel tilbake til reiseplan. Hvor bør vi seile etter København og da nedover. Hvilke steder er fine og hva bør vi få med oss. Vi trenger litt tips og råd for reiserute. Mulig det er unødvendig og seile til Kiel om vi primært skal med tog til Berlin, men er det noen som har reisetips til oss. Vi er en Bavaria 46 med 4 barn og fire voksne og skal da på en litt lengre tur en vi vanligvis gjør. 1. Hvor seiler vi etter og ha passert København 2. Hvilke steder i Tyskland er det fint og reie til og med mulighet for utflukt til Berlin. 3. Kom gjerne med havneforslag, vi trives best i uthavner. Takker for forslag Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Mulig dere kan bruke et par av stedene vi var innom i fjor. https://baatplassen.no/i/topic/32136-status-paa-danskekysten-og-soerover/page__st__480#entry1204000 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
skage Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Takker for det, håper at andre også kan komme med noen forslag. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Om Du går mer åt sydost så hittar Du ju många fina hamnar runt Rügen ss Wismar, Rostock, Stralsund, Greifswald, Wolgast, Ückermünde, mfl. Du kan ju även gå vidare till Polen och besöka t ex Szczecin. Där har Du inte långt till Berlin. Nu tror jag att Du har segelbåt, annars så kan Du på två dagar från Szczecin fortsätta till Berlin på egen köl. Skyddade och fina vatten. Men vill Du till Kiel så kunde Du ju gå Lilla bält åtminstone ena vägen. Om Du nu inte nödvändigtvis vill ut på de stora haven... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Mit forslag vill være at starte med at gå til København - eventuelt Dragør. Herefter krydse Køge Bugt sydover og tage ind i Rødvig på Stevns. Så sydvest over Fakse Bugt og gennem Bøgestrømmen. Her er mange gode havne som jeg ikke kender alle sammen, men her er fint og det er også lidt krævende sejlads. Gå mellem Sjælland og Lolland-Falster og ud gennem Smålandshavet - her er mange fint småøer som fx Fejø og Femø. Herefter over til Fyn - eventuelt med stop på Agersø ud for Skelskørs, også en dejlig og hyggelig havn, Gå nord om Langeland og stop i enten Svendborg eller Troense på Tåsinge. Ren idyl. Tag eventuelt også indenom Ærø - Ærøskøbing kender jeg og her er fnt. Til slut uden om Ærø og over til Als og ned langs kysten til Kiel. Dette er den kønne rute, hvor du får set det bedste som Danmark har at byde på rent sejlmæssigt, synes jeg, og så er det beskyttet farvand meget af tiden ligesom det er "ferieland" med meget at lave for børnene. Hjemturen kunne såfremt gå via Jyllands østkyst: Endelave, Samsø, Ebeltoft og videre nordover via Sæby - Skagen og hjem derfra. Så har I i hvert fald set Danmark :-) Hvad end I vælger så god tur, og velkommen tilbage med eventuelle uddybende spørgsmål! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Supert, nå må jeg bare hjem for og se på kartene mine. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Her er ruten i grov opløsning: Cirka 300 nm fra København til Ebeltoft, ser det ud til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.