Jump to content

Aluminiums dører, hvordan er de skrudd sammen ? Hvordan demontere?

Fusebox

Recommended Posts

Hei dere,

Oppdaget i går at den ene aluminiumsdøren til akterdekket har mistet en skrue.

Hvordan er disse skrudd sammen ? Jeg forsøkte å skru ut en av de andre skruene, for å finne ut dimensjonene, men det virket som om de satt "seigt" som om de var skrudd inn i gummi.

I første omgang skulle jeg gjerne visst om jeg kan tappe opp en dimensjon, da gjengene er ødelagt, og sette inn en større bolt. Det ser ut som om aluminiumen ikke er så tykk, og er da litt bekymret for at det ikke er nok med gjenger i selve aluminiumen, og at det skal være enda noe mer mothold på innsiden.

Den ene døren glir fint i skinnene, men den som har mistet en skrue, hopper og vipper litt i karmen. Kan tyde på at den mangler ett, eller flere, glidehjul ?

Hvordan tar man av slike dører ? Må de demonteres i sin helhet, eller er det et triks ?

Ferien starter til helgen, og skulle gjerne hatt en annen løsning enn duct-tape på døren...

Båten er en Fairline Corniche 1987 mod., og antar at de fleste Fairline, sikkert også Princess, har bortimot samme løsning selv om det er forskjellige størrelser på dørene.

• 4 uker senere...

Har fått litt informasjon etterhvert. Dørene er visstnok produsert av Trend Marine, og dørene går på hjul (rollers) som kan justeres i høyden. DIsse blir gjerne utslitt og må byttes.

Disse hjulene kan justeres i høyden, og for å ta ut døren skal hjulene senkes helt ned, og da skal angivelig døren kunne løftes av sporet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...