Arvid_A Startet 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2005 Hei! Det er kommet ut ny brosjyre for Dalslands kanal: http://www.dalslandskanal.se/docs/kanalbroschyr_sv_05.pdf Hjemmesiden til Kanalselskapet er også oppdatert: http://www.dalslandskanal.se/ Drøm i veg! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 (redigert) Kjempetur! Brukte 2 uker på turen med min gamle Saga 27. Hadde rikelig med tid. Tok turen fra Halden/Nøssemark, Vanern, Gøteborg og vakre vestkysten hjem. Kan man bedre ha det i båt når været er på sitt beste. Vanern ble en transportetappe. Det samme Gøta kanal fra Trollhattan til Bohus festning. Resten av turen var et eldorado for oss båtfolk. Og er det noe svenskene kan så er det å legge til rette for turistene. I tillegg er det rent og pent. Og det gjør jo ikke det hele noe værre!? Må legge til: Vi tok turen 3 år på rad! Gærne nordmenn!! Redigert 31.Januar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
erwin-abel Svart 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Hei! Det er kommet ut ny brosjyre for Dalslands kanal: http://www.dalslandskanal.se/docs/kanalbroschyr_sv_05.pdf Hjemmesiden til Kanalselskapet er også oppdatert: http://www.dalslandskanal.se/ Drøm i veg! <{POST_SNAPBACK}> Vi lurer litt på å bli fraktet fra Halden og opp til Tistedal og tøffe opp Halden vassdraget til Ørje, bil over til Sverige og nedover Dalslands kanal.Noen som har erfaring fra en slik tur? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Vi lurer litt på å bli fraktet fra Halden og opp til Tistedal og tøffe opp Halden vassdraget til Ørje, bil over til Sverige og nedover Dalslands kanal. Noen som har erfaring fra en slik tur? <{POST_SNAPBACK}> Helt sikkert en fantastisk tur! Ta dere god tid til avstikkere utenom hovedleia. Det er der idyllene ligger! - bl.a. Västre og gjerne også Östre Silen. Vi er der borte flere ganger hver sommer og blir aldri lei av disse herlige områdene!! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Vi lurer litt på å bli fraktet fra Halden og opp til Tistedal og tøffe opp Halden vassdraget til Ørje, bil over til Sverige og nedover Dalslands kanal. Noen som har erfaring fra en slik tur? <{POST_SNAPBACK}> Her finner du en skildring fra "Amorosa"s tur den motsatte vegen: http://www.xn--amorsa-eya.no/Tur2000.htm Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Her finner du en skildring fra "Amorosa"s tur den motsatte vegen: http://www.xn--amorsa-eya.no/Tur2000.htm <{POST_SNAPBACK}> Flott tur beskrivelse. I yngere dager padlet jeg en del i disse farvannene. Skulle vært artig å dra dit med båt og familie. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Kjempetur! Brukte 2 uker på turen med min gamle Saga 27. Hadde rikelig med tid. Tok turen fra Halden/Nøssemark, Vanern, Gøteborg og vakre vestkysten hjem. Kan man bedre ha det i båt når været er på sitt beste. Vanern ble en transportetappe. Det samme Gøta kanal fra Trollhattan til Bohus festning. Resten av turen var et eldorado for oss båtfolk. Og er det noe svenskene kan så er det å legge til rette for turistene. I tillegg er det rent og pent. Og det gjør jo ikke det hele noe værre!? Må legge til: Vi tok turen 3 år på rad! Gærne nordmenn!! <{POST_SNAPBACK}> Sitter i dette øyeblikk og planlegger denne turen sammen med Månestråle, (vi håper Ellen Marie blir med også). Dette gleder vi oss til. Vi reiser antagelig månedskifte Juli/aug. Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil? Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil? Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete. <{POST_SNAPBACK}> Hva med en taxi Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hebbe Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil? Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete. Er dette en lang tur med lastebil ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Snoopy Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Vi "gjorde" Dalslands kanal for to år siden, og regner med å gjøre det igjen i år. Kjempeflott tur! Startet fra Arvika, ned til Säffle, Vänern nedover. Opp Dalslands kanal, til Nössemark. Der er det et firma som løfter/kjører båtene over til Halden (eller motsatt veg), og setter ut igjen. Som sagt, en tur som absolutt frister til gjentakelse. Vi brukte ca 1 uke i kanalsystemet, og syntes det var litt lite. Kommer til satse på minst to uker denne gangen, så vi får tid til å ligge rolig et par dager av gangen der vi vil. Hele kanalsystemet har utrolig rent og klart vann, så nå skal vi ha tid til å se hvordan det ser ut under vann også Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Høres ut til å være en fristende tur, denne kanalturen, men jeg er avhengig av biltransport i Halden-enden for å komme inn i vassdraget. Noen som kan litt om max-mål her? Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden. Må lastebilen passere under noen broer? M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Hebbe Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Noen som kan litt om max-mål her? Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden. Må lastebilen passere under noen broer? Har lest litt i denne brosjyren nå og på side 21 står det litt om priser og max høyde/lengde i de forskjellige ruter over land. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tine IV Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Noen som kan litt om max-mål her? Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden. Må lastebilen passere under noen broer? M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Var en 5-6 båter fra Horten sist sommer og den ene båten er nok på størelse med din . Tipper at det er null problem , uten at jeg kan si det sikkert men står vel det meste på nettsia der . Etter bilder og dømme er det jo større båter også men ikke sikkert dem har kommet med bil . Jeg for min del håper på telemarkskanalen iår . Vært en drøm i maaange år , så iår håper jeg det ikke kommer noe i veien . Er jo endel som snakker om begge kanaler så det blir vel noen vimpler og se rundt om te sommer'n . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil? Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete. <{POST_SNAPBACK}> Det går fremdeles det. Vi hadde atpå til en stor rottweiler med oss inn i førerhuset. Vi satt ikke behagelig de 3 milene, men det gikk greit. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Høres ut til å være en fristende tur, denne kanalturen, men jeg er avhengig av biltransport i Halden-enden for å komme inn i vassdraget. Noen som kan litt om max-mål her? Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden. Må lastebilen passere under noen broer? M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> En kompis som vi kjørte sammen med hadde en Storebro 32. Den gikk greit på lastebilen. Husker ikke hva firma het som drev transport. De holdt til i Nøssemark. (Johansons transport?) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.