Jump to content

Dalslands kanal - ny brosjyre!

Arvid_A

Recommended Posts

Kjempetur!

Brukte 2 uker på turen med min gamle Saga 27. Hadde rikelig med tid. Tok turen fra Halden/Nøssemark, Vanern, Gøteborg og vakre vestkysten hjem.

Kan man bedre ha det i båt når været er på sitt beste.

Vanern ble en transportetappe. Det samme Gøta kanal fra Trollhattan til Bohus festning. Resten av turen var et eldorado for oss båtfolk.

Og er det noe svenskene kan så er det å legge til rette for turistene. I tillegg er det rent og pent. Og det gjør jo ikke det hele noe værre!?

Må legge til: Vi tok turen 3 år på rad!

Gærne nordmenn!!

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei!

Det er kommet ut ny brosjyre for Dalslands kanal:

http://www.dalslandskanal.se/docs/kanalbroschyr_sv_05.pdf

Hjemmesiden til Kanalselskapet er også oppdatert: 

http://www.dalslandskanal.se/

Drøm i veg!  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi lurer litt på å bli fraktet fra Halden og opp til Tistedal og tøffe opp Halden vassdraget til :flag: Ørje, bil over til Sverige og nedover Dalslands kanal.

Noen som har erfaring fra en slik tur?

Vi lurer litt på å bli fraktet fra Halden og opp til Tistedal og tøffe opp Halden vassdraget til :flag:  Ørje, bil over til Sverige og nedover Dalslands kanal.

Noen som har erfaring fra en slik tur?

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sikkert en fantastisk tur! Ta dere god tid til avstikkere utenom hovedleia. Det er der idyllene ligger! :cool: - bl.a. Västre og gjerne også Östre Silen. Vi er der borte flere ganger hver sommer og blir aldri lei av disse herlige områdene!!

Kjempetur!

Brukte 2 uker på turen med min gamle Saga 27. Hadde rikelig med tid. Tok turen fra Halden/Nøssemark, Vanern, Gøteborg og vakre vestkysten hjem.

Kan man bedre ha det i båt når været er på sitt beste.

Vanern ble en transportetappe. Det samme Gøta kanal fra Trollhattan til Bohus festning. Resten av turen var et eldorado for oss båtfolk.

Og er det noe svenskene kan så er det å legge til rette for turistene. I tillegg er det rent og pent. Og det gjør jo ikke det hele noe værre!?

Må legge til: Vi tok turen 3 år på rad!

Gærne nordmenn!!

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter i dette øyeblikk og planlegger denne turen sammen med Månestråle, (vi håper Ellen Marie blir med også). Dette gleder vi oss til. Vi reiser antagelig månedskifte Juli/aug.

Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil? Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete.

Hvordan gjør vi med familien når båten skal på lastebil?  Det var i gamledager det gikk med 5 i forsete.

<{POST_SNAPBACK}>

Hva med en taxi :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vi "gjorde" Dalslands kanal for to år siden, og regner med å gjøre det igjen i år. Kjempeflott tur!

Startet fra Arvika, ned til Säffle, Vänern nedover. Opp Dalslands kanal, til Nössemark. Der er det et firma som løfter/kjører båtene over til Halden (eller motsatt veg), og setter ut igjen.

Som sagt, en tur som absolutt frister til gjentakelse. Vi brukte ca 1 uke i kanalsystemet, og syntes det var litt lite. Kommer til satse på minst to uker denne gangen, så vi får tid til å ligge rolig et par dager av gangen der vi vil. Hele kanalsystemet har utrolig rent og klart vann, så nå skal vi ha tid til å se hvordan det ser ut under vann også :diving:

:seeya:

Noen som kan litt om max-mål her? 

Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden.  Må lastebilen passere under noen broer?

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Var en 5-6 båter fra Horten sist sommer og den ene båten er nok på størelse med din . Tipper at det er null problem , uten at jeg kan si det sikkert men står vel det meste på nettsia der . Etter bilder og dømme er det jo større båter også men ikke sikkert dem har kommet med bil . Jeg for min del håper på telemarkskanalen iår . Vært en drøm i maaange år , så iår håper jeg det ikke kommer noe i veien . Er jo endel som snakker om begge kanaler så det blir vel noen vimpler og se rundt om te sommer'n .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

:seeya:

Høres ut til å være en fristende tur, denne kanalturen, men jeg er avhengig av biltransport i Halden-enden for å komme inn i vassdraget. 

Noen som kan litt om max-mål her? 

Egentlig er jeg mest "bekymret" for høyden.  Må lastebilen passere under noen broer?

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

En kompis som vi kjørte sammen med hadde en Storebro 32. Den gikk greit på lastebilen. Husker ikke hva firma het som drev transport. De holdt til i Nøssemark. (Johansons transport?)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...