Jump to content

Politiet til sjøss..? eller kystvakten..?

Olden

Recommended Posts

Eg ser det vises til regler som er formet for å gi spillerom for politiet i det virke mot kriminelle. La Kystvakten, som igjenn er underlagt Norsk Forsvar( eller politiet selv for den saks skyld), komme å påberope seg retten til å borde meg, Da krysses en linje som for meg virker litt tøyet allerede. Vi hadde nok fått en fin diskusjon om hvorvidt det var skjellig grunn, og evt fare for fjerning av bevis i den evt mistanke de måtte ha til meg som lovbryter. :giggle:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 4 uker senere...

Skjønner godt hva du mener. Derfor har det norske forsvaret Kystvakten som en adskilt gren i Sjøforsvaret. Alle de andre enhetene sorterer under Kysteskadren og dermed er Kystvakten en ikke-stridende avdeling. Ser ingen problem i at vernepliktige under veiledning av offiserer utfører meget enkle politioppgaver. Da får jo politiet frigjort ressursene til mer krevende og viktige oppgaver.

Her i Trøndelag er det skjelden å se noe politibåter! mulig dem har en båt kansje.. det er uansett så stort område at sansynligheten er utrolig liten for å se dem! Der jeg ferdes er det stort sett ikke problemer med grisekjøring. Noen få som ødelegger for andre og kjører båt i fylla finnes det jo.. For min del må både politi og Kystvakt komme ombord å se. Jeg har ingenting å sjule. Vi har redningsvester til alle ombord og skjelden jeg fører båt med mere enn pils til maten. Jeg kan godt skjønne at politi og KV har preventiv virkning i overfylte havner i Oslofjorden og på sørlandet! Jeg skjønner ikke at KV ikke kan få brukt sine ressursjer mer til sånt arbeid.. Dem er jo ute på sjøen uansett! Personlig mener jeg egentlig at Politiet kan ta seg av mer alvorlige ting!! selv om det er alvorlig å kjøre båt når man er veldig beruset også! Må si det var til å sjemmes av den lille røde gummibåten dem brukte på Utøya! Rekner med dem har noe annet i beredskap nå!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...