MaSa Startet 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2012 Hvilke steder har vi her i skjærgården som egner seg for familier med småbarn? Har en på 1år og en på 3 1/2 år og vi er litt avhengige av litt barnevennlige plasser for og få en god ferie ut av dette. Jeg vet om følgende plasser. Jomfruland Skutevikskilen Skolebukta Paradisbukta Perleporten Men vi vil gjerne ha flere alternativer,er det noen som kan nevne flere plasser som passer for oss med barn? Områder i sydligste vestfold er også aktuelt,men vi prioriterer som oftest skjærgården i bamble/kragerø og risør. Så vil dere dele deres egne plasser med andre så vær velkommen :) Vi starter ferien i morgen tidlig :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
alphaman Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 (redigert) andedammen og rissholmene,langøykilen( bak kreppa) Redigert 10.Juli.2012 av alphaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Stråholmen har fin, barnevennlig Strand innenfor moloen. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Litt lengre sør, men rett vest for Lillesand er Meholmen med flott strand (og endel båter) blitt et populært sted. Et noe mer ukjent og dermed mindre brukt sted er 70-80 m sør for sør/vest hjørnet av Kalvøy. Flott strand med god sand for småbarn. Begge steder er tilrettelagte skjærgårdspark steder. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 andedammen og rissholmene,langøykilen( bak kreppa) Andedammen tenkte jeg ikke på,rissholmene har jeg aldri vært ved trur jeg.Men langøykilen?der har jeg vært ett par ganger,men trudde ikke det var noen strand der? Stråholmen har fin, barnevennlig Strand innenfor moloen. Stråholmen tenkte jeg på,men var ikke klar over at det var strand der,takk for tipset :) Litt lengre sør, men rett vest for Lillesand er Meholmen med flott strand (og endel båter) blitt et populært sted. Et noe mer ukjent og dermed mindre brukt sted er 70-80 m sør for sør/vest hjørnet av Kalvøy. Flott strand med god sand for småbarn. Begge steder er tilrettelagte skjærgårdspark steder. Lillesands området har vi tenkt og gå ned til i år faktisk,aldri vært der nede tidligere,så det var flott med tips om det stedet også :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Anbefaler Merdø på det varmeste. Flott sandstrand. Gjessøya like ved er og flott. Dette er i Arendal. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jan E. Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Turisthytta i Sildevika ved Krosstangen har en liten strand. Litt grov strand med mye iblandet skjell, men gress rett ovenfor. Det er mye knust skjell i området, så trodde ikke stranden var så god å gå på. Men ser det stadig er barn der. Har ikke vært på stranda ved Olavsberget på evigheter. Men er det ikke en brygge ut mot Kattøya å legge til ved? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
BjornLie Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Turisthytta i Sildevika ved Krosstangen har en liten strand. Litt grov strand med mye iblandet skjell, men gress rett ovenfor. Det er mye knust skjell i området, så trodde ikke stranden var så god å gå på. Men ser det stadig er barn der. Har ikke vært på stranda ved Olavsberget på evigheter. Men er det ikke en brygge ut mot Kattøya å legge til ved? Brygga ut til Kattøya ved Olavsberget er ikke beregnet til fortøyning, kun som en gangbrygge over til Kattøya. Forøvrig vil jeg hive meg på og komme med følgende anbefalinger. - Veaholmen - en øy nordvest for Håøya i Langssundsfjorden. Flere små viker på den øya med strand. - Svensvika - vik sydøst på Siktesøya i Langssundsfjorden. Fin liten strand innerst der. - Sildevika som Jan E. over nevnte. Ligger på Bjønneslandet syd for Krysstangen i Langssundsfjorden. I Kragerø skjærgården: - Skåtøy ved ved Eidkilen rett etter det østre utløpet. Fin liten strand hvor man også ligger trygt for alle vinder. - Skraata. Ingen sandstrand riktignok, men mange fine små viker blant holmene som er grunne og fine. Risør: - Finnøya. Flott plass med strand og flott for familier. Arendal: - Jerkholmen. Plass med strand som er et fint alternativ til Merdø. Lillesand: - Sokken på Ausøya med fin liten strand innerst. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Roger jo Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Åbyfjorden Skokleøya. Langøya har flere (Langesund) med innlagt safari beitende kuer. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kalle74 Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 [/img] Mange av holmene på utsiden av Sandøya i Tvedestrand har fine strender og flotte uthavner der man ligger bra uansett vær. Vestre Håholmene har vært nevnt i flere båtblader. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.