jan-terje Startet 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2012 Hei - hva mener dere da? Er det trygt for en landkrabbe som har flyttet til kysten å kjøre snekke fra Larvik til Drøbak? Tenkte å ta det som en liten ferietur med et par overnattinger.. , men er jo ganske grønn.. trenger jeg GPS i båten eller holder det med kart mon tro Jan Terje Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 (redigert) Hei Jan-Terje, velkommen på BP! Det er ikke noe problem å gå med snekken på denne strekningen uten GPS, men dersom du er en "landkrabbe" som du skriver ville jeg nok først gjort meg kjent med båten, og kanskje tatt med en som er båtvant. Du må i alle fall ha med deg kompass og sjøkart. Redigert 12.Juli.2012 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 (redigert) Du glemte redningsvest. Første bud! Pose til å ha mobilen i , sånn med ziplås. da kan du ringe etter du har havnet i vannet. Finn ut hvor skroggjennomføringer er og finn ut hvordan drivstoffsystemet er lagt opp. kjedelig å begynne å lete når du ligger og driver. God tur. Redigert 12.Juli.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jan-terje Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Takk Ja redningsvest er en selvfølge, også kart og kompass da. Oppfyller drømmen om snekke som jeg forbinder med å stresse ned egentlig.. liten yanmar diesel.. joda - det viste seg at båthengeren var en opplagshenger, hadde egentlig tenkt å trekke båten hjem.. får ta hengeren på en bilhenger da.. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 får ta hengeren på en bilhenger da.. Sykkellykter og prøveskilt er også brukt endel. Men husk reglene for sertifikat, hengervekt og maxfart for ubremsa hengere. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
jan-terje Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Smart ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.