Jump to content

Syrefast 90° rør til eksosen 101mm(4")


Birchwood 320

Recommended Posts

Noen som vet hvor mye slikt koster.. Eller om det finnes i glassfiber..?????????

Får produsert vannlås/lydemper i usa nå til min båt , men bend var svindyre. 66$ stykket..

Vannlåsen blir laget etter mine mål og koster vel 400$ Ny pris på vannlåsen.. Forhandlet litt og kom frem til. 341.31 $ ikl frakt..

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Noen som vet hvor mye slikt koster.. Eller om det finnes i glassfiber..?????????

Får produsert vannlås/lydemper i usa nå til min båt , men bend var svindyre. 66$ stykket..

Vannlåsen blir laget etter mine mål og koster vel 400$

<{POST_SNAPBACK}>

Hva dette koster eller bør koste er jo ikke så lett å si, men synes ikke 66$ var så gale jeg da :wink: . Dette er ingen standard dimensjon på rørdeler, men spesial dismejon for båt og muligens for andre motorer også. Et standard 4" rør er jo 114.3 mm utvendig. Jeg har løst dette ved å lage et et bend av valset plate, og knekt det, er hel... jobb men blir jo bra til slutt. Har brukt dette bendet i en syrefast lydemper jeg holder på lage nå.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denslags kjøper jeg på skroten. Jeg lager nå dobbelt eksosanlegg til Hulda. Det er ikke en ny AISI316L-bite noe sted. Jeg bruker vanlige 90 grader kjøpebend fra skroten, og lager "rampebend" selv. De største rørene jeg bruker er utv. 104 mm, disse må "krympes" litt for at 100 mm eksosslange skal gå innpå. Vannlåser er sveiset av er dia. 210 mm rør.

 

Rørene på bildet er innv. dia. 80 mm. Etter motoren er det benyttet 100 mm, med "rampebend" på ca. 110 grader.

 

Bilde

 

Ellers så er nok din observasjon riktig, rustfritt stål er meget dyrt for tiden.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da har eg fått ordnet med eksos.. Ny vannlås er laget i USA etter mine mål og er annkommet meg i dag. Dyrt..mulig. 3000 inkl frakt for vannlåsen..

 

90° fekk eg tak i lokalt og er i Sjøvanns bestandig alu med utvendig dia på 106mm

 

 

 

Bilde

 

Bilde

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...