FjordHT Startet 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2012 Har tidligere overhalt en aq145 bunndel mm, som det ligger prosjekttråd på. Fortsatt har jeg liggende en aq 140 bunndel som er borret til 96mm (samme som aq145), + topp osv, i puslespill. Alt er i grei stand og fint overhalingsprosjekt, som jeg vurderer å begynne på. Saken er at jeg lurer på hvor lønnsomt det er, siden det kan ende opp med å selge hele greia etterpå. Finner ikke noe å sammenlikne med på finn eller autodb. Det jeg tenker å gjøre er: # Hone sylindere, nye ringer. # Bytte ramme/rådelager # bytte tettinger på veiv, akslinger osv. # bytte pakninger på selve blokk/topp # Full slipesats på topp, finslipe ventiler så det er tett. Altså komplett overhaling av selve motor, utenom veivsliping og overhaling av kjølesystem. Ettersom jeg har samme motor i båten tenker jeg å gjøre dette i høst, og hvis motoren jeg har stående i båten fungerer finfint som den gjør nå(banker i bordet), så står reserven jo bare å samler plass. For å ha det sagt, så ser jeg ikke vits i å legge penger i å overhale kjølesystemet, da jeg har det meste nytt i båten. I første omgang tenker jeg jo bygge denne for å ha den i reserve, slik at jeg kan gjøre et "raskt bytte" ved evt problemer. En slik overhaling koster fort 5-6000kr i lager, ringer, pakninger, oljer mm... Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Det står en komplett 140 med drev på finn til20.000 tilstand ikke kjent. Å regne noe mer en 10.000 for motoren tror jeg er maks, selv da er kjøpegeuppen liten. Ser selv med det jeg holder på med så kan en ikke regne med å få så mye igjen for det. Jeg ser det som lærerikt og litt time off prosjekt. For 5000,- så kjøper jeg den med deg:))) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 hør med trt i grimstad hva de selger disse for Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Hva mener du alphamann? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Klart, at hvis jeg legger 5k i en motor + så mange timer, så selger jeg den ikke for 5k til annet en venner/bekjente, da får den heller samle støv tilfelle jeg kanskje kjøper en annen båt en gang men 20 k med drev for en med ukjent, burde vell være mulig å få 10 k for en som har såpass mye nytt da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.