Jump to content

Suzuki 90 påhengsmotor som piper (check engine)

Didrik82

Recommended Posts

Har en åpen Drago 17 med en 90 Suzuki.

Det startet med at da jeg kjørte sagte ut mot fjorden å hørte at motoren sleit. kjørte litt videre til da dashbordet begynte å blinke og pipe. (Check engine). Tenkte at det var motoren som ikke fikk strøm så kjøpte et nytt batteri. Men da jeg igjen prøvde å kjøre ut med båten begynte lampen å lyse og pipe.

Er det noen som har noen ideer om hva dette kan være? og eller hva jeg kan gjøre

Takk for alle svar!

Har servicemanualen til den.

Så vidt jeg kan se er fire varselsystemer; høy rpm, lite olje, manglende olje til pumpa og manglende kjølevann. Ingen av disse skal stoppe motoren, men alle senker turtallet i enkelte situasjoner (spark interruptor). Hva lyser (om noe) på instrumentet?

Oil flow warning indicator har f.eks. To pip a 1,5 sek med 7 sek mellomrom. Turtallet reduseres med en gang. Kan kanskje stoppe også, litt usikker på hvordan det skal tolkes. Samtidig skal Rev limit light lyse rødt.

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...