Didrik82 Startet 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2012 Har en åpen Drago 17 med en 90 Suzuki. Det startet med at da jeg kjørte sagte ut mot fjorden å hørte at motoren sleit. kjørte litt videre til da dashbordet begynte å blinke og pipe. (Check engine). Tenkte at det var motoren som ikke fikk strøm så kjøpte et nytt batteri. Men da jeg igjen prøvde å kjøre ut med båten begynte lampen å lyse og pipe. Er det noen som har noen ideer om hva dette kan være? og eller hva jeg kan gjøre Takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Pipetonen indikerer feilkoden med kombinasjon av piping, f.eks code 4-2 (4 pip etterfulgt av 2 pip)indikerer feil ved sensor til veivaksel. Jeg har ikke liste over feilkoder, men en del coder finner du ved å google de! søk f.eks "df code 4-2". Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Didrik82 Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Det piper en 1 gang hvert 7 sekund Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Har du sjekket om motor har kjøling? er kjølevannstrålen jevn og fin? Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Skjær i sjøen Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Antar det er 4-takter? På 2-takteren ser jeg at det meste som har med olje å gjøre piper med 7 sek mellomrom. Si i fra hvis det mot formodning er 2-takter du har så kan jeg skrive litt mer om de ulike varslene. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Fjordland Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Låner litt plass her eg. Skjær i sjøen, har du oversikt over 2-takt varsler? Min piper vært 5-6 sekund med ca 1-2 sekunds mellomrom. Motoren sviver i 15 sekund før den kutter helt ut. Starter umiddelbart etterpå, men stopp etter nye 15 sekund 96 DT90 Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Har servicemanualen til den. Så vidt jeg kan se er fire varselsystemer; høy rpm, lite olje, manglende olje til pumpa og manglende kjølevann. Ingen av disse skal stoppe motoren, men alle senker turtallet i enkelte situasjoner (spark interruptor). Hva lyser (om noe) på instrumentet? Oil flow warning indicator har f.eks. To pip a 1,5 sek med 7 sek mellomrom. Turtallet reduseres med en gang. Kan kanskje stoppe også, litt usikker på hvordan det skal tolkes. Samtidig skal Rev limit light lyse rødt. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.